Mijn poezen plassen en poepen alles onder.

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gesloten
Wing
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2008 21:43

Mijn poezen plassen en poepen alles onder.

Bericht door Wing »

Hallo allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. We hebben 2 poezen thuis. Wie van de 2 poezen dit doet weten we niet, want het gebeurt steeds als we niet thuis zijn. We komen telkens weer (bijna iedere dag) verassingen tegen. Ben op dit moment 31 weken zwanger en we weten niet meer wat we moeten doen. Ik wil echt onze 2 lieverds niet weg doen. Alleen als ik eraan denk kan ik wel huilen. We zijn ten einde raad.
Laatst gewijzigd door Wing op 20 nov 2008 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Mijn poezen plassen en poepen alles onder.

Bericht door Sandra W »

Sommige katten zijn erg gevoelig voor verandering en hoe vreemd het ook klinkt de komst van een babytje heeft dan nu al invloed op ze, want er vinden veranderingen in het huis plaats en ook jij bent anders dan anders. Aangezien katten niet veel manieren hebben om uiting te geven aan deze stress gaan ze dan wild plassen en/of poepen.

Je kunt niet veel veranderen aan deze nieuwe situatie, dus moet je proberen ze zoveel mogelijk rust en regelmaat te geven en het liefst een plek om zich terug te kunnen trekken. Ook kalmerende druppeltjes of Feliway stekkers kunnen hierbij helpen. Hou er rekening mee dat na de geboorte van het kindje de stress waarschijnlijk weer terug zal komen en dus ook het ongewenste gedrag. De ene kat zal uiteindelijk aan de nieuwe situatie wennen, maar de andere misschien niet. Ik wens je daarom heel veel sterkte met dit vervelende (en vieze!) probleem.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Mijn poezen plassen en poepen alles onder.

Bericht door rieneke »

mogelijk heeft een van je katten door de stress blaasontsteking gekregen, dus laat de urine voor de zekerheid even nakijken.
als je niet kan achterhalen welke kat het doet, dan kan je bij de feestwinkel kleurstof kopen om bij een van de katten door het blikvoer te doen.
pas als een medische oorzaak is uitgesloten kan je verder gaan kijken.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Mijn poezen plassen en poepen alles onder.

Bericht door Miranda »

Je zou de katten misschien ook voor één keertje apart kunnen zetten om te ontdekken wie er wildplast- en poept. Maar het kan ook medisch zijn inderdaad, dat zou ik eerst uitsluiten.

Succes ermee!
Wing
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2008 21:43

Re: Mijn poezen plassen en poepen alles onder.

Bericht door Wing »

Wat super dat jullie zo snel hebben gereageerd. Ik heb meteen de dierenarts gebeld. Ik ga zeker aller eerst de urine onderzoeken van hun beide om ziekte te voorkomen. Daarnaast ga ik ook voor de zekerheid een gedragstherapeut bellen. Voor de geurtjes heb ik Ecodor spul gekocht. Nu maar afwachten of dit de geurtjes en vlekken weg neemt. Ik houd jullie op de hoogte.
Gr. Wing
Gesloten