Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door jobey »

evaleeuw schreef:Nu was ik laatst bij de Aldi en zag daar kattengrit van het merk Lucky Cat (5 kilo voor +/- 2 euro) heeft iemand hier ervaring mee? Ik kon niet op de verpakking ontdekken of het klontvormend is of een geurtje bevat.
ja, ik heb er ervaring mee. Hier was het niet klont vormend, geurtjes mwa, ik had toen alleen Jobey en die drollen stinken niet ( :shock: )

maar ik vond het kattengrit ook door de hele kamer, omdat er tussen haar poten bleef hangen.


conclusie: ik vond het rotspul
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door rieneke »

nadine, gaat er niet na verloop van tijd weer een katje bij je wonen?
sterkte nog, en een dikke steunknuffel!
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door evaleeuw »

jobey schreef: ja, ik heb er ervaring mee. Hier was het niet klont vormend, geurtjes mwa, ik had toen alleen Jobey en die drollen stinken niet ( :shock: )

maar ik vond het kattengrit ook door de hele kamer, omdat er tussen haar poten bleef hangen.


conclusie: ik vond het rotspul

hmmmm jammer.. nouja dan blijf ik bij oude vertrouwde AH :grin: heb niet zo'n zin in grit door het hele huis :shock:
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kattenbella »

Van meerdere mensen heb ik hier gelezen dat ze gebruik maken van Top fresch USA quality van Witte Molen. Hier kost dit merk inmiddels al bijna 15 euro voor 17 liter. Met een groep van 34 katten niet meer op te brengen. De prijs is ineens met 2 euro gestegen en met een zak of drie per week belachelijk veel.
Hebben jullie dit ook ondervonden en wat is een goed merk voor een normale prijs die niet klont. Dat wordt een blok beton hier in de bakken.

Hoe duur is die Cat's best eko? Kan toch niet veel duurder zijn. Hoe is de stikkwaliteit en geen klont?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door evaleeuw »

Nu die Lucky cat is in ieder geval goedkoop!! ;-)

Heb verder niet zoveel ervaring met kattengrit... AH is best prijzig vind ikzelf, 5 kilo voor 4,30 maarja ik heb maar 1 kat en met 1 pak doe ik +/- 2 weken.
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kattenbella »

Hier aan het experimenteren met van alles door elkaar heen samen met de top fresh, dat was wel de beste.
Ik moet grotere zakken hebben, de kleine zijn meestal al duurder. Gedoe. Het is idioot om ruim 30 euro per week in de container te pleuren :???:
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 19 nov 2008 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door evaleeuw »

tja... jeetje eigenlijk heb ik er nooit bij nagedacht dat het met 30 katten inderdaad gewoon geld in de vuilnisbak gooien is... zijn houtkorrels niet geschikt voor jou? Of..dat heb je vast allang geprobeerd :edoh:
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kattenbella »

Die stinken de tent uit en met zoveel katten zijn ze zo verpulverd, bovendien zijn deze korrels ook nier echt goedkoop. Alles eigenlijk al geprobeerd :???:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Noa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:28

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Noa »

Kattenbella schreef:
Hoe duur is die Cat's best eko? Kan toch niet veel duurder zijn. Hoe is de stikkwaliteit en geen klont?
Via Zooplus kun je 40 liter Cat's best kopen voor 21,49 euro. Ik vind het geweldig grit. Het klont prima en je ruikt een frisse houtgeur. Het blijft lang goed, dus het is erg zuinig. Het enige nadeel is de uitloop, omdat het nogal lichte korrels zijn. Maar als dat alles is ;-)
Von en de Poezies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:43

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Von en de Poezies »

Ik lig altijd in een deuk van die reclame van dat nieuwe spul in een zakje, dat je er makkelijk in en uit kan doen.

Fijn als je kat een graver is die PER SE tot op de bodem van de kattenbak wil graven en zijn nagels over het kunststof wil horen piepen.

*zucht*

Gekke Goof :P
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Miranda »

Ik heb een zakje 'Cat's best eco' van 10 kilo besteld, ik ben heel benieuwd!
Gebruikersavatar
fazerdriver
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 sep 2008 15:16
Locatie: Veldhoven

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door fazerdriver »

Ik gebruik momenteel Linda BIO. Zak van 20 liter kost hier € 10,25. Zuinig in gebruik. Heb twee katten en doe met 20 liter ongeveer 4 weken. (schep elke dag uit en vul regelmatig aan, maak 1x in de 2 weken heel de bak schoon, vaker is niet nodig).
Ben er zeer tevreden over. Het klont prima en bijna geen geurtjes (als de katten het netjes onderscheppen tenminste ;-) )
Je hebt wel enige uitloop, maar bij mij staat de bak op zolder dus voor mij geen probleem.

Ik heb hier ook een kat die altijd tot de bodem graaft en dan pas zijn behoefte doet. En ja, dan gaat het wel aan de bodem vastzitten maar ja... het is niet anders.
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Tejo »

Nou Phanter, we hebben eigenlijk de beslissing genomen om geen poes meer te nemen.
Zeker niet zolang we onze hond Casper hebben (het ging nochtans goed hoor met die twee samen) maar wij gaan zelf graag en regelmatig er op uit, en nemen de hond dan mee.
Maar met een poes erbij, moet je toch steeds iemand vragen om te komen oppassen thuis enz ...
Dus we willen proberen er zonder te blijven!
Ik zeg wel maar van 'zeg nooit nooit' ... maar in principe nemen we geen poes meer in huis en mss na Casper (maar die is er - gelukkig!!! - nog maar net twee geworden!) ook geen honden meer.

Ganse dagen uit werken, hond zit eigenlijk dan toch veel alleen hé ...

Dus als je iemand kent die interesse mocht hebben in een makkelijke kattenbak ...

Grtjs XXX
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kattenbella »

Dank voor jullie tips! Ik ga misschien volgende week eens zo'n zak bestellen. Uitloop is er toch, er wordt hier tweemaal per dag gezogen. Ook altijd zo'n vraag, wat is de beste en meest economische stofzuiger ;-) ...De Nilfisk UZ 934 dikke aanrader ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Kattenbella »

Hier de coccidiose korrels voor duiven ontdekt. Zo te zien is dit exact hetzelfde als de dure USA korrels van witte molen. Ik ga kijken wat het uitmaakt. De eerste berekening liet een verschil van drie euro per zak zien en met twee zakken in de week is dit niet verkeerd.
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 27 dec 2008 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie