3-jarige kater graaft in kattenbak nieuwe kitten
-
- Kitten
3-jarige kater graaft in kattenbak nieuwe kitten
Sinds een aantal weken hebben wij een nieuwe kitten erbij, genaamd Kikker!
We hebben een kattenbak voor de kleine zonder opzetstuk, dit zodat ze eerst kan wennen.
Voor onze kater Muis (3jaar) hebben we een kattenbak met opzetstuk. Ieder z'n eigen dus..
Wat Muis de laatste tijd doet, is in het grind graven van de kattenbak van onze kleine Kikker!
Hij gooit alles over de rand, zodat daarna de hele kamer onder ligt! Muis doet het altijd, dus niet alleen wanneer Kikker net naar de WC is geweest.
Moet ik Muis straffen of is het juist lief bedoeld van hem?
We hebben een kattenbak voor de kleine zonder opzetstuk, dit zodat ze eerst kan wennen.
Voor onze kater Muis (3jaar) hebben we een kattenbak met opzetstuk. Ieder z'n eigen dus..
Wat Muis de laatste tijd doet, is in het grind graven van de kattenbak van onze kleine Kikker!
Hij gooit alles over de rand, zodat daarna de hele kamer onder ligt! Muis doet het altijd, dus niet alleen wanneer Kikker net naar de WC is geweest.
Moet ik Muis straffen of is het juist lief bedoeld van hem?
Re: 3jarige kater graaft in kattenbak nieuwe kitten
waarom zou je muis straffen?
hij vertoont gewoon natuurlijk gedrag.
heerlijk toch, lekker graven?
je kan niet verwachten van een kat dat hij begrijpt dat de bak niet voor hem bedoeld is.
probeer eens of de kleine ook op de bak gaat met de kap er op.
en anders....is het even niet anders
hij vertoont gewoon natuurlijk gedrag.
heerlijk toch, lekker graven?

je kan niet verwachten van een kat dat hij begrijpt dat de bak niet voor hem bedoeld is.
probeer eens of de kleine ook op de bak gaat met de kap er op.
en anders....is het even niet anders

Het is niet kwaad en het is niet lief bedoeld, want het is gewoon doodnormaal kattengedrag: graven waar er te graven valt, het maakt niet uit waarin
.
groeten,
Sandra

groeten,
Sandra
Misschien moet je hun naam op de bak schrijven zodat ze weten waar ze aan toe zijn 

Wie sturen kan zeilt bij elke wind
Nee joh, dat kittentje kan nog helemaal niet lezen, voor hem misschien een leuk stickertje van Kermit ofzo
.
groeten,
Sandra

groeten,
Sandra

sorry hoor! maar heb echt even in een deuk gelegen!
Groetjes Eva

hier ook
maar om even terug te komen op je punt. De kat ziet dat ook als een bak, dus straffen nooit doen in dit geval. Hij zn behoefte in de bak en dat is al mooi genoeg.
Hier heb ik er ook een opzetstuk boven op, alleen geen klepje want dat vind mn jongste eng. Hier vinden we ook geregeld korrels naast de bak. Heel normaal
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
† 30 maart 2010 Jobey
denk inderdaad dat een bovenkantje erop doen al een groot deel tegnhoudt. Wij hebben ook nog een deurmatje tegen de uitloop. 9e meteen als extra krabpaaltje)
-
- Kitten
Hihihi, creatief idee met die sticker
Bedankt voor al jullie reacties! Ik denk dat ik er goed aan doe om een deksel op de kattenbak te zetten, eens kijken of Kikker dat ook een goed idee vindt, maar dat is even afwachten...
Groetjes Linda

Bedankt voor al jullie reacties! Ik denk dat ik er goed aan doe om een deksel op de kattenbak te zetten, eens kijken of Kikker dat ook een goed idee vindt, maar dat is even afwachten...
Groetjes Linda