verhuizen

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
loesje-andre
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2008 13:49

verhuizen

Bericht door loesje-andre »

Binnenkort verhuis ik met mij poes van 7 jaar en kater van 2 jaar.
Zal voor mijn katten een grote overstap zijn van een flat naar een
boerderijtje.
Mijn katten komen behalve het balkon nooit buiten.Ben dan ook benieuwd of ik ze (,als ik buiten woon),ook daar binnen kan houden.Vanwege het verkeer wat ze niet kennen ben ik bang voor een ongeluk.
Misschien zijn er mensen die al ervaring hebben met zo'n overstap.
Wil die graag horen.
En mijn kater is erg dominant,heeft een periode gehad van overal plassen en poepen.
Nu ben ik bang dat hij vanwege die verandering van huis en omgeving opnieuw dit gedrag zal herhalen.Wie kan mij wat goede tips geven.
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Re: verhuizen

Bericht door Tejo »

Zie dat dit al een oudere topic is! Maar ik schreef al eerder iets hieromtrent (zie hieronder)
Ik hoop dat je er nog iets aan hebt ...

Groetjes


Tejo schreef:Wat je verhuis betreft, kan ik alleen zeggen hoe ik het destijds deed met twee katten.
Ik maakte in het nieuwe huis een kamer klaar die voor hen zou dienst doen. Dus echt hun kamertje (ze wonen nog steeds op die kamer nu!) Of in jouw geval zou ik zorgen dat er een kamer een aantal weken echt van hen is, waar ze zich de komende tijd kunnen terugtrekken als ze er zin in hebben en dan hun dingen er naartoe verhuizen (dus krabpaal, mandjes en/of dekens en kussens waar ze op slapen, speeltjes, kattenplasbak, eet- en drinkbakjes ...)

Dan de dag van de verhuis, bracht ik als eerste de poezen naar het nieuwe huis. Daar liet ik ze in de kamer en sloot de deur af en de sleutel ging veilig in mijn eigen broekzak! Niemand kon er in, dus ook niemand die per ongeluk een deur zou openen enz ... want het is vlug gebeurd en ookal verwittig je iedereen, er is altijd wel iemand die het vergeet, of even onoplettend is of onbekend met poezen enz ... zeker op momenten van verhuis en de bijhorende chaos!

Toen de rust was weergekeerd in de avond en we onder ons tweetjes waren, mijn partner en ik, gingen we de deur opendoen, en lieten ze inderdaad hun eigen gangetje gaan.
Uiteraard ging ik zelf in de loop van de dag gedurende de verhuis ook nog regelmatig even kijken, of alles in orde was.
Maar indien je denkt dat jouw katten niet zo goed samen opschieten, kan je hen, of enkele mss inderdaad in een grote bench laten gedurende de verhuisdag zelf. Die kan je waarschijnlijk best lenen van iemand, zodat je ze zelf niet moet kopen gaan ...

Succes in elk geval! Laat weten hoe het gegaan is!
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
loesje-andre
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2008 13:49

Re: verhuizen

Bericht door loesje-andre »

Hay tejo,
Thnx voor je reactie.
Inmiddels met de katten verhuisd en het gaat fantastisch.Beide katten beleven het op hun eigen manier.
De oudste kat (poes)had vreemd genoeg de minste problemen met aanpassing.Gaat echter niet verder dan de voordeur.
De jongste(Kater)is graag buiten,als hij voorzichtig heeft gekeken of de katten uit de buurt er niet zijn.gaat het de omgeving verkennen.Kortom tis allemaal goed gekomen.Wens je een fijn weekend.
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Re: verhuizen

Bericht door Tejo »

Ben blij voor je dat alles zo goed verliep!
Jullie ook prettig weekend en een knuf aan de poezels! ;-)
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Gesloten