Kan mijn kitten nog aanhaliger worden?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Kan mijn kitten nog aanhaliger worden?

Bericht door Seemy »

Hebben jullie ervaring met de gedragsontwikkeling van katers? (ik helemaal niet / is mijn 1e kater)

Ik vind die van mij nog niet zo 'knuffelig'... en ben benieuwd of er nog verandering in komt naarmate hij ouder wordt, of hoe je dit eventueel kan stimuleren????

Mijn kitten is nu 4,5 maand oud.
Het is een blauwe britse korthaar.
We hebben met name door de karakter eigenschappen voor dit ras gekozen omdat deze juist aanhalig, rustig etc zijn (meestal)...

Hij komt (nog steeds) niet uit zichzelf op schoot zitten.
Als je hem op pakt en je zet hem bij je neer wil hij vaak weer weg. Vaak? Bijna altijd.

Als hij ligt te slapen en je pakt hem dan op en legt hem vervolgens bij je op schoot, dan blijft hij lekker bij je liggen en slaapt hij zo verder... als hij dan tussendoor wakker wordt blijft hij ook wel liggen. Hij draait zich dan lekker om of zucht een keer lekker maar heeft dan niet de behoefte om weg te gaan.

Ook als we thuiskomen na de werkdag dan geeft hij heel soms maar kopjes langs je been. Meestal niet. Hij wil vaak gelijk spelen, dan begint hij met een balletje te rollen of met zijn pluim met veren te spelen en bedoelt dan dat je mee moet doen.

Ik weet niet wat normaal is eigenlijk bij kittens. Of normaal.... niks is normaal maar jullie begrijpen me denk ik wel...
Misschien wil ik ook wel te snel.... het is nog maar een kleintje...

Weten jullie of dit nog kan veranderen, of het bijv komt doordat hij nog jong is, of dat er manieren zijn om te stimuleren zodat hij het wel fijn gaat vinden en niet altijd weg wil gaan???

Het lijkt me zo leuk, zo'n lekkere knuffel... Of alleen al als hij het af en toe zou willen... hoop dat dit nog komt
Laatst gewijzigd door Seemy op 04 nov 2008 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Kan mijn kitten nog aanhaliger worden?

Bericht door loonsy »

Hee joh! Heb je wel eens naar een peuter gekeken? :D die wil ook niets anders dan spelen en slapen :lol: ;)

Jou katje is nu nog lekker speels en eigenwijs, je zegt dat hij als hij moe is wel lekker op je schoot blijft liggen. Hij vind het dus wel prettig, hij is nu alleen nog wat drukjes :)

Ook wordt een kater wat rustiger als hij eenmaal gecastreerd is. Sterker nog, het worden meestal echte slijmballen! :D Komt allemaal wel goed.

Zorg ervoor dat het beestje genoeg heeft om zijn energie aan op te maken.

Succes,

Leonie
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kan mijn kitten nog aanhaliger worden?

Bericht door rieneke »

ik heb hier ook een kitten van 4.5 mnd, de kleine drop.
hij klimt wel eens op schoot, maar dat doet hij eigenlijk om eens goed in de knopen van m'n kleding te hangen :smile:
hij vindt een aaitje op z'n tijd best wel fijn, maar z'n leventje draait meer om spelen nu.
het kan nog alle kanten op hoor!
de puberteit zit er ook nog aan te komen, een periode dat ze knap vervelend kunnen zijn.
maar daarna, als het stof is gaan liggen, zou je heel goed een gezellige knuffelkat kunnen hebben.
geduld en succes!
Gebruikersavatar
fazerdriver
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 sep 2008 15:16
Locatie: Veldhoven

Re: Kan mijn kitten nog aanhaliger worden?

Bericht door fazerdriver »

Ik heb twee kittens van intussen ruim 6 maanden. De ene komt gezellig bij mij liggen en is wel een knuffelkat, maar de andere wil er niets van weten. Af en toe komt hij even bij mij zitten, maar na een paar aaitjes over zijn koppie is hij weer weg.
Eind deze maand worden ze beide gecastreerd, ben zelf ook zeer benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Groetjes,
Karin
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kan mijn kitten nog aanhaliger worden?

Bericht door Seemy »

loonsy schreef:Hee joh! Heb je wel eens naar een peuter gekeken? :D die wil ook niets anders dan spelen en slapen :lol: ;)

:lol: haha ja als je t zo bekijkt...

Ach het zal ook wel normaal zijn dat hij dat nu nog niet wil... maar ik kreeg helemaal het gevoel dat we misschien geen knuffelkat hadden getroffen.
De moeder uit dit nest is ook absoluut GEEN knuffelkat, de vader daarintegen wel heel erg.
Misschien ben ik wel bang dat hij toch op zijn moeder lijkt.
Maar we wachten af...
Je kunt het nu ook nog niet echt zeggen, zo jong nog.
Maar jullie hebben meer ervaring met het opgroeien en het zien veranderen van kitten gedrag.
fazerdriver schreef:Ik heb twee kittens van intussen ruim 6 maanden. De ene komt gezellig bij mij liggen en is wel een knuffelkat, maar de andere wil er niets van weten. Af en toe komt hij even bij mij zitten, maar na een paar aaitjes over zijn koppie is hij weer weg.
Eind deze maand worden ze beide gecastreerd, ben zelf ook zeer benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Groetjes,
Karin
5 december wordt onze kater gecastreerd, ook over een maandje....
Ben ook erg benieuwd....
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kan mijn kitten nog aanhaliger worden?

Bericht door Nyncke »

Het wisselt gewoon heel erg per kat ( of hond :-P ) per jaargetijde en of ze gewend zijn om naar buiten te gaan of niet....
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kan mijn kitten nog aanhaliger worden?

Bericht door rieneke »

vriendelijkheid naar mensen vererft via de vader, dus het zit er wel in dan, bij jullie kitten :smile:
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kan mijn kitten nog aanhaliger worden?

Bericht door Seemy »

rieneke schreef:vriendelijkheid naar mensen vererft via de vader, dus het zit er wel in dan, bij jullie kitten :smile:
Dat vind ik echt fijn om te horen... :nothanx:
ik dacht echt dat hij heel erg op zijn moeder zou lijken omdat die dat geaai en geknuffel absoluut niet wil, ik wist helemaal niet dat vriendelijkheid naar mensen vererft via de vader!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kan mijn kitten nog aanhaliger worden?

Bericht door rieneke »

in 1994 is hier een uitgebreid onderzoek naar gedaan, waaruit onomstotelijk bleek dat vaders die vriendelijk waren naar mensen, dit ook doorgaven aan hun kittens.
natuurlijk heeft mama ook invloed, simpel omdat zij het voorbeeld geeft wat de kleintjes nadoen (nature versus nurture).
maar de basis van je kitten is dus prima!

en nogmaals, je kan er nu nog zo weinig over zeggen, het zijn nog zulke spelebeestjes.
gaat denk ik wel goedkomen :smile:
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kan mijn kitten nog aanhaliger worden?

Bericht door evaleeuw »

hmmmmmm Ari's papa is een wilde straatkat... :shock: figures :roll: Ari vind tegen je aan in slaap vallen al genoeg geknuffel, dan moet je niet ook nog 's aan haar gaan zitten! Ze is nu een week gesteriliseerd maar heb niet het idee dat ze rustiger of knuffeliger wordt... of ga ik nu te snel? :icon_shifty:
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kan mijn kitten nog aanhaliger worden?

Bericht door Seemy »

Wat ik trouwens wel apart vind??? / Doen jullie katten dit ook?????

Hij is vooral 's nachts heeeeeeeeeeeeel lief en aanhalig!!!!
Overdag bijna helemaal niet.. Alleen spelen en slapen (wat ik nu ook wel begrijp hoor na jullie reacties... Het is nog een kleintje)

Maar 's nachts komt hij echt uit zichzelf naar je toe en geeft ontzettend veel kopjes!!
Hij spint dan heeeel hard! Dat is echt zoooo lief!!
Dat is natuurlijk niet echt bevordelijk voor de nachtrust.. haha maar ik vind het wel leuk dat hij 's nachts bij ons kan.

Hij komt tegen 3.00uur en s'morgens vroeg voordat de wekker gaat echt helemaal kopjes geven, ontzettend hard spinnen, nog meer kopjes, gaat lekker tegen je aan liggen, wil zelfs onder de deken lekker tegen je aan liggen...

Huh?? Compleet anders als hij overdag is??!!!!!
Overdag wil hij hier echt niets van weten... als je hem al probeert te aaien wil hij al gelijk weg. En zo hard spinnen dat doet hij ook nooit overdag.

Hoe zou dit komen???
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kan mijn kitten nog aanhaliger worden?

Bericht door Leonie89 »

nou het zijn toch nachtdieren.. Benthe is ook het vriendelijkst s morgens vroeg en s avonds laat.. wij proberen haar overdag zo veel mogelijk wakker te houden in de hoop dat ze ons dan s nachts een beetje met rust laat..
Gesloten