versterven

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: versterven

Bericht door evaleeuw »

Hallo,

Ik heb het hele verhaal gevolgd en volgens mij vroeg Rieneke of er misschien iemand ervaringen wilde delen met 'versterven' (naar woord). Ze kreeg goedbedoelde adviezen, en daarna bleek het toch wel erg lang te duren en ontstond de discussie. Lijkt me niet meer dan normaal op een forum.

Dat staat los van het feit dat we het er (denk ik) allemaal over eens zijn dat het vreselijk is voor Rieneke en Daantje dat ze elkaar straks moeten missen.
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: versterven

Bericht door daantje »

evaleeuw schreef:Dat staat los van het feit dat we het er (denk ik) allemaal over eens zijn dat het vreselijk is voor Rieneke en Daantje dat ze elkaar straks moeten missen.
Hier sluit ik me volledig bij aan.

Rieneke, hoe is het nu met Daantje?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: versterven

Bericht door Kattenbella »

Mijn reactie komt wat later vanwege technische problemen.
"versterven" blijft zo'n naar woord :???: De inhoud is verschillend lijkt mij.

Ook ik heb katten laten gaan op hun eigen manier. Eten deden ze veelal nog wel, maar op het laatst ook niet veel meer. Max bijvoorbeeld was een wandelend zakje botten die wel at en levendig was. Ook hij gleed in een coma en ging tussen de anderen.

Madonna had een tumor die openging en vreselijk stonk. Wel lag ze echt tevreden tussen de anderen op de bank. Ook zij ging thuis zonder inslapen.

Columbus kreeg ontzettende epileptische aanvallen waarbij hij zijn tong stukbeet. Als dit langer dan de paar uur had geduurd had ik hem zeker in laten slapen. Dit kon ik niet aanzien. Een paar uur, omdat ik hem met glucose en dextrose uit een hypo probeerde te krijgen. Ook dit samen met de dierenarts.

Kitty was ook mager, ziek ook nieren en oud, maar ontzettend pittig. Wat heb ik hier commentaar op gehad.

Grijze Meis zag er perfect uit, maar was zo verdrietig en liet zien niet meer verder te willen. Haar heb ik wel in laten slapen.

Rieneke, dit is een stukje van lijst. Niet allemaal gelijk dus en ik heb het gevoel en eigenlijk ook het vertrouwen dat het bij jou ook zo werkt. Je hebt overleg met je dierenarts, je hebt kennis van zaken en je bent wat mij betreft dapper! Het is soms moeilijk je eigen hart en gevoel te volgen.
Heel veel sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: versterven

Bericht door rieneke »

allereerst wil ik de mensen die meelevende en begrijpende reakties hebben geplaatst, van harte danken, jullie begrip heeft me veel goed gedaan.
inmiddels is m'n ventje overleden, afgelopen vrijdagmiddag.
in de ochtend ging het nog goed, ik was bezig op het balkon, en hij kwam ook even kijken.
heeft in het zonnetje gezeten, en een tijd tegen m'n benen aangeleund gestaan.
later heb ik 'm nog een flinke kroelbeurt gegeven, en 'm geborsteld, en daar genoot hij van.
rond twaalf uur was er ineens een omslag, daan begon continu te spinnen, en te mauwen op een toon die me niet aanstond.
ik heb meteen de da gebeld, die daan vredig in heeft laten slapen, nog geen uur later.
hoe verdrietig ook, het is goed zoals het is gegaan.
ben er dankbaar voor dat ik op deze wijze afscheid heb kunnen nemen van m'n daan, en dat daan ontspannen afscheid heeft kunnen nemen van het leven.

ik zou het op prijs stellen als mensen die hier geen begrip voor op kunnen brengen er verder het zwijgen toe doen.
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: versterven

Bericht door moppie »

hallo rieneke ,
wil je even heel veel sterkte wensen bij het verlies van daan .

groetjes lon
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: versterven

Bericht door Piekje »

Lieve Rieneke,
wat erg dat je Daan nu moet missen. Zoals jij het omschrijft heeft hij een mooi rustig einde gehad met jou dicht bij hem.
Fijn dat de dierenarts ook zo snel kon handelen. Daan heeft het maar getroffen met zo'n baasje. Sterkte met het verlies! Probeer er rustig van bij te komen. Geef jezelf en het verdriet de tijd!
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: versterven

Bericht door Leonie89 »

ik denk dat je absoluut juiste besluiten hebt genomen! je hebt hem goed in de gaten gehouden en langzaam afscheid van hem mogen nemen.
laat iedereen zelf kiezen hoe ze hun laatste dagen beleven.. bij mensen is euthanasie verboden, maar als je het bij katten niet doet is het een probleem?? dat snap ik niet.. laat iedereen zelf kiezen wanneer het niet meer wil.. en omdat daan dat niet kon heb jij dat voor hem gedaan.. en als ik alles zo lees weet ik zeker dat daan blij is geweest met jou beslissing..
heel veel sterkte met het verdere verwerken..
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: versterven

Bericht door tacuma »

Hallo Rieneke,

Heel veel sterkte bij het verlies van Daantje. Het zal stil zijn zonder hem...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: versterven

Bericht door evaleeuw »

Ook van mij heel veel sterkte gewenst...

Ik hoop dat Daan vrolijk mag spinnen en spelen op de regenboog!

liefs
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: versterven

Bericht door daantje »

Sterkte Rieneke!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: versterven

Bericht door Seemy »

ik ken je verder niet maar heb het hele topic net doorgelezen... :-( wat sneu
Veel sterkte Rieneke...
Hoe gaat het nu?
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Re: versterven

Bericht door Tejo »

Lieve Rieneke,

Daantje heeft zijn strijd dus toch opgegeven.
En gevochten heeft hij, die lieve vriend van je!
Dat je hem zal missen, daar bestaat geen twijfel over, ik wens je er heel erg veel sterkte voor!
Je hebt hem een mooi leven gegeven, en jullie kregen de tijd om afscheid te nemen, op een heel serene manier. Daantje heeft het goed gehad bij jou, daar ben ik zeker van.
En dat hij vredig is mogen inslapen mag ook al een troost zijn, hij heeft niet hoeven afzien...
Jullie deden het op je eigen manier en je nam de juiste beslissing ... dat vergt moed!
Flink van je! Ik meen het!
Spijtig genoeg vrees ik dat het ook voor onze poes Mimi tijd geworden is ... wangetje vertoont een kale vlek en daaronder is een plekje te zien dat eruit ziet als een schaafwonde bv. De DA zegt dat het zeer waarschijnlijk zo niet zeker gaat openbarsten ... En dat willen we eerlijk gezegd vermijden.
Ik denk dus dat ik woensdag of donderdag vrij ga nemen en mijn lieve meisje moet laten gaan ...

Ik wens je heel veel sterkte Rieneke, met je afscheid en het verlies van Daantje. Denk je ook een beetje aan mij deze week ...
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: versterven

Bericht door rieneke »

dank voor jullie lieve en steunende berichten!
ondanks dat er hier nog vier katten rondlopen, laat daan een grote lege plek achter.
hij was zo helemaal "mijn" katje.
maar het is goed, ik kan er vrede mee hebben.
hij is bijna 16 geworden, en heeft zich altijd geliefd geweten.
z'n vriendje bassie is duidelijk van slag en zichzelf niet, dus die krijgt regelmatig een extra knuffie.
nelis daarentegen, werd nogal eens op z'n kop gezeten door daan.
nu daan er niet meer is, komt hij helemaal los, voelt zich duidelijk meer ontspannen.
alles moet zich weer even settelen hier.

lieve tejo, wat gaat het dan toch snel...
ik was er eerlijk gezegd al bang voor.
natuurlijk zijn m'n gedachten bij jou en je lieve mimi.
wat een verdrietig vooruitzicht.
ik wens je alle sterkte toe, verwen haar nog maar zoveel je kan.
een dikke steunknuffel voor jou en je katje!
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: versterven

Bericht door Hilda »

Heel veel sterkte met het het verlies van Daan.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: versterven

Bericht door Boomer »

Heel veel sterkte !!!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gesloten