nieuw hier

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gesloten
Deshi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2008 20:09

nieuw hier

Bericht door Deshi »

hoi, ik ben bernard en heb sinds paar maanden een kitten genaamd DESHI
helaas is ze enkele dagen geleden gebeten door een hond, en nu heeft ze veel open abcessen en er loopt beetje pus uit de abcessen, dit likt de poes altijd schoon , kan dat kwaad ? en dichten de wonden vanzelf?
ik ben al paar keer bij de da. geweest en medicijnen gekregen, gelukkig eet ze wel weer goed en de stoelgang is ook goed.

mvrg,

bernard
Gebruikersavatar
Catherine
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2008 13:06

Re: nieuw hier

Bericht door Catherine »

Een kat geneest haar eigen dikwijls, dus het kan zeker geen kwaad als ze haar wonden likt.
Wel goed de medicatie geven en dan komt alles wel in orde, en zeker wegblijven van die hond. Veel plezier nog. ;-)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: nieuw hier

Bericht door Sandra W »

Dat zal schrikken geweest zijn met zo'n kleintje, maar gelukkig heeft ze het overleeft en hopelijk vallen de wonden mee.

Op zich is het wel goed dat de wond openblijft zolang het nog pust, want dan kan de viezigheid eruit en gaat het niet onderhuids ontsteken. Als de wond mooi schoon is én ze blijft eraf zal de wond vanzelf dichtgaan, maar als ze hem blijft schoonlikken blijft de wond vaak onnodig lang open en wordt zelfs ook vaak wat groter. Ze kan dus eigenlijk beter een kapje om zodat ze er niet aan kan likken, tenzij het kleine wondjes zijn en er maar een heel klein beetje pus uitkomt.

Zolang er pus uitkomt betekent dit dat de wonden ontstoken zijn en heeft ze ook antibiotica nodig. Ik hoop dat je dierenarts dit heeft meegegeven en anders moet je daar even om vragen. Je kunt verder ook beter zelf de wonden goed schoonmaken met wat steriel water op een schoon doekje en daarna er wat wondzalf voor katten opdoen ipv het haar te laten schoonlikken, want haar tong is niet zo hygiënisch.

Gelukkig is ze verder in orde en eet en drinkt ze verder goed, dus als je alles goed in de gaten houdt zal ze vast weer snel in orde zijn.

groeten,
Sandra
Gesloten