Op auto's springen

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Binnenhouden of afgeschemde tuin is niet voor elke kat een optie. Niet voor die van ons in ieder geval.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Afgeschermde tuin ook niet Miranda?? Waarom niet? :ethink:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

José schreef:Afgeschermde tuin ook niet Miranda?? Waarom niet? :ethink:
Ik weet niet wat Miranda's reden is, maar ik denk dat onze Luna daar ook ongelukkig van zou worden. Luna moet einden kunnen rennen en in bomen klimmen en honden pesten in het park en duiven uit de dakgoot plukken etc etc. ;-) Ze was vast ook een gelukkige kat geweest als ze dit nooit gewend was, maar nu dit haar dagelijkse bestaan is, kun je dat erg moeilijk terugdraaien. Het hangt ook erg van het karakter van de kat af. Ik denk dat Minerva en Flanna heel gelukkig zouden zijn met een afgezet tuintje waar ze lekker in de struiken kunnen woelen en in het zonnetje kunnen liggen. Maar Luna zou waarschijnlijk de hele dag bezig zijn met ontsnappingsmogelijkheden verkennen. :???:

Ik ben het wel met jullie eens dat de eigenaar verantwoordelijk is voor de kat. Ik hoop dus dat de kat van B.Paulusma wel kan wennen aan een afgeschermd bestaan. Ik ben wel verbaasd trouwens dat de kat echt krasjes maakt op de auto. Echt balen is dat! :???: Weet je zeker dat bijknippen van de nagels geen optie is, Paulusma? Als de nagels korter zijn, heb je denk ik wel minder kans op krassen.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Marije schreef: Ik weet niet wat Miranda's reden is, maar ik denk dat onze Luna daar ook ongelukkig van zou worden. Luna moet einden kunnen rennen en in bomen klimmen en honden pesten in het park en duiven uit de dakgoot plukken etc etc. ;-) Ze was vast ook een gelukkige kat geweest als ze dit nooit gewend was, maar nu dit haar dagelijkse bestaan is, kun je dat erg moeilijk terugdraaien. Het hangt ook erg van het karakter van de kat af. Ik denk dat Minerva en Flanna heel gelukkig zouden zijn met een afgezet tuintje waar ze lekker in de struiken kunnen woelen en in het zonnetje kunnen liggen. Maar Luna zou waarschijnlijk de hele dag bezig zijn met ontsnappingsmogelijkheden verkennen. :???:
Precies, dat bedoel ik ;-)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Dat ben ik ook wel met jullie eens, maar als je kat de auto van de buren sloopt moet je iets toch?

Maar B. Paulusma, is het een optie voor je kat?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ik wilde best zo'n plastic geval voor over de auto voor ze kopen. Hebben ze ook geen last meer van bijvoorbeeld vogelpoep wat in de lak vreet als je het er niet vrij direct afhaalt en misschien geeft zo'n 'deken' in de winter ook wel voordelen.
Ook de kat kan er gewoon op gaan liggen...
Misschien kun je dit eens voorstellen?
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik vind jouw idee wel een hele goeie Miran. Het lijkt mij ook wel onmogelijk om buitenkatten opeens binnen te houden, ze worden echt helemaal knetter (en ik spreek helaas uit ervaring :???: ).
Toch zou ik voor de zekerheid ook de nageltjes eens wat bijknippen want iets te lange nagels steken misschien net dat beetje uit wat anders niet zo zou zijn ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gast

Bericht door Gast »

Hier weer een berichtje van B. Paulusma (is trouwens Betty, da's wat handiger). Ik dank jullie allemaal hartelijk voor jullie reacties. Dat we onze verantwoordelijkheid moeten nemen, weten we natuurlijk ook wel. Die hebben we zelfs al regelmatig genomen. Mijn echtgenoot heeft meerdere malen met de buren gesproken en hen spullen aangeboden om de krassen (zoveel mogelijk) uit de lak te krijgen. Hij heeft zelfs aangeboden om de verzekering hierbij te betrekken. Ik heb hem gezegd dat we de verzekeraar niet steeds kunnen aanspreken en dat we wel degelijk een oplossing hiervoor moeten zoeken, vandaar mijn oproep op deze site. We zijn er dus flink mee in de weer en gaan (met jullie tips in ons achterhoofd) maar weer verder met de "strijd".

Betty
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Succes Betty!!

En dat we dat zeiden van die verantwoordelijkheid was niet als aanval bedoeld. We hebben allemaal al vaak gezien dat mensen dat niet doen, vandaar dat we daar over begonnen.

Laat je ons weten hoe het verder gaat en wat je probeerd (en of het dus werkt?)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

ik heb ook wel krassen op mijn auto en vieze kattenpootjes,
maar het valt mij op dat als ik mijn auto met een goede spons was dat er dan toch krassen in komen, dus is dit dan niet de oorzaak en is het dan niet makkelijk om de kat van de buren de schuld te geven.
Mijn ervaring is dat mijn katten heel voorzichtig lopen op een auto

succes ermee
Desire
Gebruikersavatar
Furious Olive
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 okt 2008 15:01
Locatie: Groesbeek

Re: Op auto's springen

Bericht door Furious Olive »

Onze katten zitten ook constant op alle auto's in de buurt, ook op die van ons. Het is echt heel erg vervelend, omdat ze bij het uitrekken hun nagels uitzetten. Dat doen ze ook als ze zich uitrekken op de grond, bank of waar dan ook.. De krassen komen dus niet door het lopen over de auto, daar krijg je alleen pootafdrukken van. De krassen zijn meestal vrij ondiep die je er met een goeie wax en poetsdoek makkelijk 'uitpoetst'. Dat is voor jezelf handig, maar om tegen de buren te zeggen dat ze hun auto dan maar goed moeten poetsen, is erg lullig.. Maar verder is er eigenlijk niks aan te doen. Je katten in de tuin houden, nadat ze gewend zijn om de buurt rond te struinen vind ik wel heel erg zielig hoor! Kan je eigenlijk niet maken..

Voor sommige mensen zijn hun auto's wel wat waard (voor mij ook) en ik baal ook als een stekker als er weer nieuwe krassen inzitten. Om dan maar te zeggen dat mensen zich daar over niet zo aan moeten stellen vind ik raar. De een zijn hobby is sjaals breien of postzegels verzamelen, voor de ander is dat zijn auto. En het hoeft niet eens een hobby te zijn. Een goed diepe kras gaat roesten en dan ben je helemaal ver van huis. Roest is ook 'besmettelijk'. Het springt over naar auto's die er dicht naast staan.. Krassen op je auto is dus daadwerkelijk vervelend..

Enne Ddees70? Met een goeie spons hoor je ABSOLUUT geen krasjes in je lak te krijgen (naast katten zijn ook auto's één van mijn hobby's) ;-)
Gesloten