Hulp gezocht!!

Het gedrag van sommige katten overstijgt het gewone spelen en neemt agressieve vormen aan. Zij blazen, grommen en vallen soms de verzorger aan. In veel gevallen is daar een oorzaak voor al is die soms moeilijk te achterhalen zonder een gedragstherapeut te raadplegen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jamii
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2008 20:46

Hulp gezocht!!

Bericht door Jamii »

Hoi ik ben Jamie en ik heb een kat genaamd Oscar.
Thuis hebben wij twee katers en een poes.
Mijn Oscar is de jongste en was tot voor kort echt een lieverd.
Hij deed geen vlieg kwaad en was altijd de kat die aangevallen werd door anderen.
Sinds een aantal weken is zijn karakter echt volledig omgeslagen.
Hij is erg aggressief naar mijn ouders en mij toe, iets wat hij voorheen nooit heeft gehad.
Hij is bijvoorbeeld heel aggresief als hij eten krijgt en als wij aan het koken zijn.
Ook probeert hij van alles te stelen, iets wat meeste katten wel hebben, maar niet
in deze mate. Ik vraag me af hoe dat zo komt en of mensen dit hebben meegemaakt!
Oscar is nu rond de drie jaar, hij is nog niet gecastreerd maar dat leek tot voor kort
ook helemaal niet nodig omdat hij totaal geen interesse in vrouwtjes heeft.

Kan iemand mij misschien helpen, want zo is voor mij de plezier van een huisdier ook snel verdwenen en dat vind ik echt heel jammer!

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Hulp gezocht!!

Bericht door rieneke »

ik zou oscar even goed na laten kijken door de dierenarts.
castreren zal ook schelen in het gedrag.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Hulp gezocht!!

Bericht door Sandra W »

Als hij zo geobsedeerd is door voedsel dat hij er agressief van wordt zou het kunnen dat hij reuze honger heeft door een medisch probleem. Het is daarom een goed idee om even naar de dierenarts te gaan en plan dan ook gelijk even een castratie, want daar worden katers meestal ook rustiger en gemoedelijker van.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Hulp gezocht!!

Bericht door rieneke »

ik moet vaak lachen als ik onze reacties vergelijk sandra.
vaak zeggen we krek hetzelfde, maar jij weet het altijd een stuk aardiger te presenteren ;-)
Gesloten