mama-poes valt kittens aan

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
annemie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:02

mama-poes valt kittens aan

Bericht door annemie »

Hallo,

mijn poes is 10 weken geleden bevallen van 4 kittens. Ze zorgde er erg goed voor en nam geleidelijk meer afstand. Als de kittens 7 weken waren begon ze hen plots aan te vallen (bijten, blazen). Daarom heb ik 2 kittens al naar een ander gezin laten gaan, de 2 andere zijn nog bij mij. Momenteel kan ik moederpoes niet bij haar kleintjes laten omdat ze zo agressief is. Ze durft zelf ook amper in de buurt van de kleintjes komen en blijft liever buiten. Wat kan ik doen?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: mama-poes valt kittens aan

Bericht door Sandra W »

De moederpoes geeft heel duidelijk aan dat haar taak erop zit en wil ze dus wegjagen, dat is heel normaal en zo gaat het in de natuur ook. Je kunt hier dus niet zo veel aan doen, behalve te proberen de kittens zo snel mogelijk bij anderen onder te brengen en in de tussentijd de moederpoes bij haar kleintjes weg te houden, voordat ze ze misschien verwond of zelfs doodbijt.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: mama-poes valt kittens aan

Bericht door rieneke »

het is normaal dat moepoes op een gegeven moment afstand neemt, en eens blaast of een tik uitdeelt.
maar zo agressief als jij het beschrijft vind ik niet echt normaal.
ik zou haar eens na laten kijken door de dierenarts.
wie weet heeft ze pijn.
Gesloten