Wij gaan op vakantie! Waar moet ik met mijn poezeke blijven?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
houben
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2008 04:31

Wij gaan op vakantie! Waar moet ik met mijn poezeke blijven?

Bericht door houben »

Sinds kort hebben mijn man en ik besloten op vakantie te gaan. Het probleem is dat mijn poezeke van 2 jaar nog nooit een week alleen geweest is. Ze is heel aanhankelijk en heeft volgens mij de nodige aaikes nodig. Ik heb al reeds twee oplossingen maar ik weet niet welke de beste is. Mijn tanteke zou willen dat ik ze naar haar breng, maar dat is meer dan 50 km verder en ze heeft al een kater rondlopen. En naar het schijnt is het niet zo verstandig om een kat uit haar vertrouwde omgeving weg te halen. En ze hyperventileert in de auto. Raar maar waar, mijn poezebees heeft stres in de auto. Ze komt dan ook uit een asiel waar ze geboren is. De tweede oplossing is dat onze ouders regelmatig thuis de poes gaan verzorgen. Nadeel is dan wel dat ze op een uurtje na helemaal alleen achterblijft. Dan denk ik niet dat ze de nodige aandacht krijgt. Mijn tante is ook meer thuis.
Wat is het beste voor mijn kat?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Wij gaan op vakantie! Waar moet ik met mijn poezeke blijven?

Bericht door rieneke »

de tweede optie is verreweg de beste!
laat je katje lekker in haar eigen territorium.
ze kan zich beter wat vervelen, dan een week in totale stress te moeten leven.
ook de kater van je tante zal bepaald niet blij zijn met een indringer.
en dat voor een weekje.
geniet lekker van je vakantie, en geef poes bij thuiskomst maar wat extra aandacht, dan is het snel weer goed.
houben
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2008 04:31

Re: Wij gaan op vakantie! Waar moet ik met mijn poezeke blijven?

Bericht door houben »

Mercikes, zo dacht ik er ook al over maar nu ben ik toch geruster.
Het is nooit prettig om je huisdierke te moeten missen.
Maar anders kon ik de komende 17 jaar niet meer weg.

Bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Re: Wij gaan op vakantie! Waar moet ik met mijn poezeke blijven?

Bericht door eeke »

ik zou de poes lekker thuis laten hoor.
ik heb in t verleden ook dit probleem gehad, en vond t zoooo zielig dat ze een weekje alleen waren(wel met verzorging natuurlijk)
dus dat jaar daarop naar mijn zus gebracht, dit was duidelijk geen succes. kater en poes wouden niet eten hadden heimwee..
dus dit nooit weer.
als jij zorgt dat dr iemand komt te eten en drinken geven, schone kattebak. en een aai over dr bolletje komt ze niks te kort hoor
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Lady
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2008 09:39

Re: Wij gaan op vakantie! Waar moet ik met mijn poezeke blijven?

Bericht door Lady »

Ik heb dit probleem ook en zit er onwijs mee dat ze een week alleen zijn op inderdaad een aaitje en voer krijgen na, maar ik weet dat dit de beste oplossing is.
Gesloten