Plassen op de mand van de hond

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Plassen op de mand van de hond

Bericht door Bomac »

Hallo,

Ik ben al een heel tijdje niet online geweest, maar zit nu met een "probleem" en hoop hier een antwoord te vinden.

Ik heb 2 gecastreerde katers van 3,5 en een hond van 2.
Het gaat tussen de hond en de katers nu prima, maar de rangorde is al heel lang bepaald.
Mac mijn meest dominante en eigenwijze kater staat bovenaan, daarna komt Noah - mijn hond en onderaan, mijn andere kater - Bo.

Nou is het probleem dat de katten met regelmaat plassen op het kussen van de hond. Er zit geen structuur is, kan dagen niet zijn en dan 2x op een dag wel. IK weet ook niet zeker of ze het allebei doen, maar dat vermoeden heb ik wel. De katten liggen zelf ook regelmatig in de hondenmand en is er niks aan de hand. Maar dan kom ik een andere x thuis en is er weer gepist in diezelfde mand...

Gisteravond was het weer raak en dat terwijl ik thuis was. Bo was aan het draaien in de slaapkamer ( waar ook een kussen van de hond ligt) en ik was al bang dat ie iets ging uithalen. En ja hoor, ik draai mijn kont en meneer gaat op zijn gemak zitten pissen...
En dat terwijl de bak schoon was en ongeveer 3meter verderop staat...

Zoals ik al zei, het is niet continue, niet elke dag en ik kan er echt geen touw aanvast knopen.

Heeft iemand toevallig tips? Weet iemand toevallig waarom ze het kunnen doen?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite van het lezen van dit relaas en het geven van een reactie.

Groet Judith
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Plassen op de mand van de hond

Bericht door Sandra W »

Dit heeft in ieder geval niets met zindelijkheid, medische problemen, dominantie of een vieze kattenbak te maken, want ik denk dat je hier te maken hebt met "zachte plekjes"-plassers en dat is gewoon een hinderlijke voorkeur voor plassen op zachte plekken als kussens, dekens, dekbedden, stoelen enz. die helaas heel veel katten hebben. Schoonmaken heeft hierbij helaas ook niet veel nut, want zij ruiken veel beter dan wij, dus dan blijft alleen opruimen van de mand of accepteren over.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Re: Plassen op de mand van de hond

Bericht door Bomac »

Bedankt voor deze enerverende reactie...:eclap:
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Plassen op de mand van de hond

Bericht door Sandra W »

Ik begrijp het niet. Is er iets mis met mijn antwoord? Ik kan je jammergenoeg geen gouden tip geven waardoor het gelijk ophoudt, sorry.

groeten,
Sandra
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Plassen op de mand van de hond

Bericht door Nyncke »

Binkie deed het ook een tijd maar bij hem was de oorzaak, deels in ieder geval dat hij blaasgruis had. Daarom plaste hij hetliefst op zachte plekjes.

Maar er was ook een deel dat ontevredenheid was. Van arrenmoede heb ik toen contact gezocht met een dierenfluisteraar, die heeft me een middeltje met druppeltjes gemaakt. Na een goede maand was het over.
Gesloten