katten en kikkers

Voor alle vragen over dingen die giftig zijn voor de kat (eetbare dingen, gassen, vloeistoffen en planten). Je vindt hier ook de giftigeplantenlijst.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

banoentje schreef:Tja, als Kimba een dikke bromvlieg vangt eet hij die ook helemaal op, andere 'vangsten' laat hij heel. Vogels met pluim en al opeten:shock:
Ik denk toch niet dat dat gezond is voor je kat.

Groetjes Kathy en Kimba

Gezien het feit dat een kat een obligate carnivoor is kan dat absoluut geen kwaad hoor.
Rauw is naar mijn mening nog altijd het beste wat je een kat kan geven en mocht een van mijn katten onverhoopt een vogeltje pakken laat ik het maar gaan.
Vorig jaar heb ik er eentje geprobeerd te redden die in de tuin was geland en gepakt door een van de katten, maar dat mocht niet baten de wonden waren te diep :-(
Wat kikkers aangaat weet ik niet, ik denk dat zwerfkatten ook alles grijpen wat ze kunnen pakken. Ze lijken mij alleen niet erg smakelijk maar ik ben dan ook geen kat :lol:
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

Om misverstanden te voorkomen: als ze een vogeltje oid pakken laat ik ze ook rustig hun gang gaan (ookal breekt het mn hart af en toe om te zien hoe zo'n arm meesje gemarteld wordt voordat ze hem echt doodmaken). Afpakken doe ik nooit: vaak is het voor het vogeltje toch al te laat en het is nou eenmaal de natuur... Maar ik was gewend dat ze er maar mondjesmaat van aten of helemaal niet zelfs... Jonas werkt ze tegenwoordig in twee happen weg met alles erop en eraan.

Jonas wordt niet mager ofzo, hij lijkt in blakende gezondheid... Ik vind het alleen zo gek dat ie de poten en alles tegenwoordig wegwerkt
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Misschien heeft dat te maken met eventuele concurrentie? Helemaal opvreten voordat een ander de kans heeft om wat te pikken :geenidee:
Ik heb dat hier wel gemerkt als ik een stuk bloedig kraakbeen met vlees gaf aan een van de katten(ze eten niet allemaal bot), degene die m had was er heel fel op.
Het lijkt me ook heel sterk dat hij mager zou worden van iets wat past in een natuurlijk dieet.

Ik heb van vorig jaar wel geleerd een vogeltje niet af te pakken hoe zielig ik het ook vind.
Gebruikersavatar
a3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2007 11:48
Locatie: Meppel

Bericht door a3 »

Dat zat ik ook te denken: Jonas is buiten vrij dominant en de buurkatten maken geen schijn van kans in onze tuin (op een na die als vriend beschouwd wordt door alledrie bijzonder genoeg), maar een paar dagen geleden heeft ie blijkbaar wel gevochten want toen had hij een klein stipje bloed op zn oortje. Misschien een nieuwe buurkat oid.... ik kijk het eens aan en vraag het binnenkort eens aan de DA
Poesie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2008 21:41

Re: katten schuimbekken na vangen van pad

Bericht door Poesie »

Dag allemaal,

Ben sinds mei ook in het bezit van 2 kitten.. katers.. en zag gisteren dat die ene ook 2x achter elkaar met kleine kikkers uit de sloot naar huis kwam.. en ze toen bij ons op het terras ze heerlijk opat.. Hele kleine kikkertjes.. maar toch.. En vandaag at hij er weer een op. En nu hoorde ik van de visite vandaag dat ze daar inderdaad mager van kunnen worden.. Weten jullie inmiddels al meer hierover?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: katten schuimbekken na vangen van pad

Bericht door Sandra W »

Ik zou persoonlijk bij kittens geen risico willen lopen en ze even binnen houden totdat het kikkerseizoen voorbij is. Gewoon voor de zekerheid, want kittens zijn heel kwetsbaar.

groeten,
Sandra
Poesie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2008 21:41

Re: katten en kikkers

Bericht door Poesie »

En wat zei de dierenarts?
Gesloten