kattengeur

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
catzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jul 2008 09:59

kattengeur

Bericht door catzz »

weet niet of er al een topic over bestaat..kon ik zo snel niet vinden....dus..

weet iemand hoe het kan dat katten zooooo lekker ruiken?
Mammut en Chegge wonen hier pas 3,5 maand en ik verbaas me elke dag weer over hun geurtje, vooral bij Mammut, beetje zoetig zeg maar. Hun voer ruikt niet echt lekker en als ze pas gegeten hebben....aiai dan meurt hun bekkie wel effe, vervolgens wassen ze zich met hun tong en ruiken dan lekker....hoe kan dat?
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kattengeur

Bericht door Leonie89 »

hahahah nee volgens mij bestaat hier nog geen topic over..
misschien jatten ze af en toe wat van een parfum ofzo, want ik ken het geurtje niet :lol:
Benthe ruikt eigenlijk nergens naar.. behalve als ze net uit de kattenbak is, dan ruikt ze naar grid..
de eerste week toen we haar hadden rook ze verschrikkelijk naar poep.. wij dachten dat de geur in haar vacht zat omdat het asiel waar ze uit komt omgeven was door koeien :lol: later bleek dat ze een paar drolletjes aan haar vacht had hangen.. :shock:
maar geen idee over de heerlijke geur van hun tongetjes :-P
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: kattengeur

Bericht door Kattenbella »

Volgens mij is dat een soort muskluchtje. Het komt vanuit hun klieren. Ze geven niet voor niets koppies ;-)
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 26 sep 2008 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kattengeur

Bericht door rieneke »

mijn miep ruikt als een schaapje: naar lanoline :smile:
Gesloten