Voer voor gecastreerde kater - 6mnd

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
kaytje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2008 12:59

Voer voor gecastreerde kater - 6mnd

Bericht door kaytje »

Hoi

Binnenkort wordt mijn kater van 6mnd gecastreerd.

Ik heb gezien dat RC speciaal voer heeft voor gecastreerden ('Sterilised')'en er zijn verschillende 'Light' voeders. Is dit speciaal voer nodig of kan ik hem ook gewoon (het betere) Adult voer gaan geven?

Hij krijgt nu Frank's Pro Gold kitten. Hij doet het er goed op, hebben mensen ervaring met de Adult versies van dit merk?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes,

Kay
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 978
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Voer voor gecastreerde kater - 6mnd

Bericht door Lotte »

Dat Franks Pro ken ik niet, dus geen idee hoe dat voer is.

Bij RC zou ik inderdaad na de castratie overstappen op het Sterilised voer. De ligth versie gebruik je eigenlijk pas als je kat al te dik is. Ik denk persoonlijk dat daar voor een kitten (want dat is hij per slot van rekening nog met 6 maanden) te weinig voedingsstoffen in zitten.
Mijn eigen ervaring is overigens dat RC kitten na de sterilisatie echt niet meer geschikt is, onze kater werd er echt te dik van.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Voer voor gecastreerde kater - 6mnd

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk zou ik op een gewone hoogwaardige volwassen brok overstappen. De brokken voor gecastreerde katten vind ik niet zo geschikt voor kittens, maar meer voor volwassen gecastreerde katers, aangezien jouw katje nog niet volgroeid is en dus veel meer bouwstoffen nodig heeft. Dit voer kun je wel in een later stadium gaan gebruiken, bijvoorbeeld als hij anderhalf jaar oud is en duidelijk begint aan te komen. Light voer is zelfs gevaarlijk voor kittens, want dit zal hun groei ernstig belemmeren. Dit geef je alleen aan katten die echt moeten afvallen, omdat ze vet zijn.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Beestje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2007 00:51

Re: Voer voor gecastreerde kater - 6mnd

Bericht door Beestje »

Ik heb toen van de DA speciaal voer voor gecastreerde katten mee gekregen.
Dat heb ik hem op laten eten en verder krijgt hij nu dezelfde brokjes als de andere (geholpen) katten.
Ik ben van mening dat al die verschillen soorten brokjes voor alle leeftijdsgroepen, uitvindingen zijn van de fabrikant. Om er zelf beter van te worden.
Je hebt zelfs brokjes voor verschillende soorten ras!
Kassa!!!!
Wie sturen kan zeilt bij elke wind
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Voer voor gecastreerde kater - 6mnd

Bericht door Sandra W »

Inderdaad, we beginnen zelfs een beetje op Amerika te lijken met al onze spulletjes en lekkere hapjes voor onze geliefde huisdieren :lol:.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Voer voor gecastreerde kater - 6mnd

Bericht door rieneke »

nog even en je hebt rc voor rode katten, en rc voor cyperse, en voor witte enz :-P
mijn kitten eet gewoon mee met de adult brok van prins, en daarnaast staat er vers op het menu. hij ontbijt bijvoorbeeld met een lekker kuiken.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Voer voor gecastreerde kater - 6mnd

Bericht door Leonie89 »

heb je niet de verkeerde RC gehaald?? Benthe moest ook niets hebben van RC.. ik had sensitivity gekocht voor haar lange haren, maar daar moest ze niets van hebben..
nu hebben we exigent (kieskeurige kat) en dat gat er zeker wel in!! (we hebben een 10 kg zak aangeschaft omdat ik gek werd van het op en neer rijden naar de speciaalzaak)
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Voer voor gecastreerde kater - 6mnd

Bericht door evaleeuw »

Ari is nog een kitten en de kitten variant vindt ze niet lekker... gelukkig hadden we dit gratis gekregen van de DA. Prins voer gaat er prima in en eerlijk gezegd snap ik (denk ik :?: )wel waarom ze dit lekkerder vindt, ik vind het zelf lekkerder ruiken. Ze groeit er goed van :lol:
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Voer voor gecastreerde kater - 6mnd

Bericht door Umimeis »

Ik geef One for sterilcat
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Voer voor gecastreerde kater - 6mnd

Bericht door Seemy »

Wij kregen na het castreren ook een zak mee van RC 'young male'... die heb ik opgemaakt.
Hij vond die wel ERG lekker :edrool: want hij zat er echt in te vreten haha.

Ik had nog 3/4 zak met RC KITTEN staan en die maak ik nu eerst op hoor... tot 12 maanden is deze te gebruiken staat op de verpakking (Hij is nu 7 maand oud).

Ik ben wel terug gegaan met de hoeveelheid RC die ik hem geef na de castratie i.v.m. kans op gewichtstoename na het castreren.
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Plaats reactie