kitten bang voor mij

Voor vragen over katten die bang zijn van mensen, geluiden, andere dieren, etc.
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: kitten bang voor mij

Bericht door Kucing »

Hey Riny,

Wat ook kan helpen is catnip. Dit is een geur waar katten gek op zijn. Het is te koop in een flesje met spray.
Spuit het op de krabpaal en de katten vliegen erop af :grin: :grin:
Bij mij heeft het in iedergeval geholpen.

Groetjes
Barbara
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: kitten bang voor mij

Bericht door rieneke »

als de krabpaal midden in de kamer staat, zal ze daar ook niet veel neiging hebben te markeren (=krabben).
een betere plaats is bij het raam, of naast de deur, zo mogelijk.
bij grenzen en doorgangen in het territorium wordt gemarkeerd.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: kitten bang voor mij

Bericht door Lotte »

Kucing schreef:Hey Riny,

Wat ook kan helpen is catnip. Dit is een geur waar katten gek op zijn. Het is te koop in een flesje met spray.
Spuit het op de krabpaal en de katten vliegen erop af :grin: :grin:
Bij mij heeft het in iedergeval geholpen.

Groetjes
Barbara
Opzich is Catnip een heel goed product, alleen heeft dit bij kittens absoluut geen zin.
zij zijn namelijk nog niet gevoelig voor deze stof en reageren er dus amper tot niet op. Vanaf ongeveer een half jaar wordt dit anders.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Marsjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jul 2008 11:16

Re: kitten bang voor mij

Bericht door Marsjie »

:edoh: helemaal vergeten dat ik hier ook een berichtje had gepost.

Sandra, wees gerust, mijn balkon heb ik onderaan helemaal afgezet met een soort kippengaas en ze mag alleen op het balkon als ik er ook bij ben (ben als de dood dat ze er toch nog overheen weet te springen). Bovendien helpt het gaas ook nog Zara (mijn kleine meid van bijna 2) een beetje af te remmen haar zandspeeltjes van 4 hoog naar beneden te gooien :lol: . Mauw komt gewoon achter mij aanhobbelen als ik van het balkon naar binnen ga. Alleen nu nog de krabpaal leren gebruiken :???: . Nu is steeds de vloerbedekking aan de beurt :-( (gelukkig niet de bank). Heb de paal voor de zekerheid naast de bank gezet, anders had ze daar wel een erg groot oppervlak om in te klauwen. Alleen gebruikt ze de paal niet, heb het al een aantal keer voorgedaan, catnip opgespoten maar geen resultaat (catnip werkt dus inderdaad niet bij kittens). Nou ja ze zal het wel een keer leren en anders moet ik gewoon geduld hebben tot 2012 wanneer de flat gerenoveerd wordt, dan gaat de vloerbedekking er toch uit en zeil erin :grin: . Mauw komt nu overal in het huis en lijkt nu nergens meer bang voor te zijn :roll:

groetjes marlies
Groetjes Marlies
Gesloten