Kitten is te rustig

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Rogier
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2008 13:27

Kitten is te rustig

Bericht door Rogier »

Hallo,

We hebben kitten (van 10 Mei) en hij was vorgie week nog speels. Maar nu slaapt ie hele dagen en doet niks.. Voor een kitten nogal saai. Hij heeft vorige week ook Koorts gehad (Hij was ziekjes) maar hiervoor zijn we niet naar de dierenarts gegaan.

Wat zouden jullie doen even een week wachten of naar de Dierenarts gaan ? (hij had het 2de spuitje vorige week gehad en is nu bezig met een soort van zalfje in ze nek voor de vlooien).

Groetjes Rogier!
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Re: Kitten is te Rustig

Bericht door Foul Smelling Pig »

Saai en voor een kitten ook niet helemaal normaal. Het kan een reactie zijn op de enting. Een telefoontje naar de dierenarts om het probleem voor te leggen lijkt me verstandig. Dan weet je in ieder geval of je je zorgen moet maken of niet.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kitten is te rustig

Bericht door sandy »

Als een kitten koorts heeft moet je ten alle tijde de dierenarts inschakelen.
Zeker als hij nu nog steeds loom is, dan is er echt iets niet goed met dat diertje.
Begrijp niet waarom je niet gelijk hebt ingegrepen :???:

Toen onze Buffy ineens ziek was zijn we ook stante pede naar de dierenarts gegaan, en dat was later op de avond dus spoedconsult.
Zij had ook koorts en waarschijnlijk een virus opgelopen waar de andere katten geen last van hadden.
Ze heeft dus wel een injectie gekregen om de koorts te verlagen en tabletjes voor een paar dagen zodat ze geen terugval zou krijgen..een dier kan je niet zomaar uit laten zieken en zeer zeker een kitten niet en een eventuele ent reactie kan ook vervelende gevolgen hebben.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kitten is te rustig

Bericht door Sandra W »

Helemaal mee eens, als de donder naar de dierenarts zou ik zo zeggen! Een kittentje is veel te kwetsbaar om het maar een beetje op z'n beloop te laten.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Kitten is te rustig

Bericht door Shaz »

Sandra W schreef:Helemaal mee eens, als de donder naar de dierenarts zou ik zo zeggen! Een kittentje is veel te kwetsbaar om het maar een beetje op z'n beloop te laten.

groeten,
Sandra
Daar sluit ik me helemaal bij aan! Een kitten is nog zo kwetsbaar dat koorts alleen al reden genoeg is voor een dierenartsbezoek, een loom kittentje is dat helemaal.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Noa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:28

Re: Kitten is te rustig

Bericht door Noa »

Toen mijn kittens waren ingeent, kregen ze ook allemaal koorts, ze waren heel erg loom. Ik ben direct teruggegaan en ze kregen allemaal een spuitje tegen de koorts. Daarna ging het veel beter.
Het kan zijn dat jouw kitten ook een reactie heeft op de inenting. Koorts is gevaarlijk, ga alsjeblieft direct naar de dierenarts!
Gesloten