Verhuizen

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Maxine490
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2008 13:35

Verhuizen

Bericht door Maxine490 »

Sinds 2 maanden zijn we verhuisd naar een rijtjeshuis. We hebben 2 poezen van 7 jaar (2 zusjes) en hebben altijd in een flat gewoond. Nou zitten we met een probleem! Sally poes komt wel naar beneden, maar Droppy durft de trap niet af. Zou dit komen omdat ze dit nooit gewend is, hoogtevrees heeft of kan het zijn dat Sally haar zus niet beneden wil hebben om zo de aandacht op te eisen? We vinden het heel erg zielig dat Droppy niet naar beneden komt! Zelfs wanneer we haar naar beneden tillen rent ze als een gek weer naar boven! Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven of een advies heeft voor ons.

Groetjes Maxine
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verhuizen

Bericht door evaleeuw »

Hallo!
Vervelend dat je kat niet naar beneden wil!
Misschien voelt ze zich boven veiliger en wil ze nog even 'de kat uit de boom' kijken? Als ze al 7 jaar op een flat heeft gewoond en nu een heel huis tot haar beschikking heeft is dit wat beangstigend... misschien is het een kwestie van geduld. Er komen vast nog meer tips! veel succes! ;-)
Groetjes Eva
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Verhuizen

Bericht door rissie »

Ik zou gewoon even geduld hebben. Een verhuizing voor een kat is een hele belevenis en vooral als
het huis waar die naar toe gaat veel groter is. Hij komt vanzelf wel.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Verhuizen

Bericht door jobey »

inderdaad gewoon geduld, de ene kat is eerder aan het nieuwe huis gewend dan de ander. Ik heb het geluk dat ik 2 katten hebben die er totaal geen problemen mee hebbben :-P
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Verhuizen

Bericht door sandy »

Gewoon de tijd geven, de ene kat is de andere niet.
Missy was hier ook flink van slag af na de verhuizing terwijl Redney het wel best vond.
Gelukkig was zij nog redelijk snel gewend maar het verschilt gewoon per kat, gewoon extra lief zijn en geduld hebben ;)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Maxine490
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jul 2008 13:35

Re: Verhuizen

Bericht door Maxine490 »

Hallo allemaal!!

Bedankt voor jullie reacties :grin:
En inderdaad met een beetje geduld komt alles goed!!
Afgelopen donderdag betrapten we droppy er op dat ze halverwege de trap stond, haha!
Als het rustig is beneden dan komt ze wel, gelukkig!!

Groetjes Maxine :grin:
Gesloten