Raar kaal plekje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
harmloos
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2008 23:17

Raar kaal plekje

Bericht door harmloos »

Hello

Ik weet niet precies waar ik dit kwijt moet want ik weet niet precies wat het is

De kat van mijn vriendin heeft op haar wang een kaal plekje. Eigenlijk is het een minder behaard plekje, niet helemaal kaal. Middenin zit een builtje met een korst of moedervlek of iets dergelijks waar heel veel haar op groeit. Dat stukje is hard.

De kat gedraagt zich niet normaal (het is n echte buitenkat, die ook best vaak es een nachtje kwijt is omdat zij zelf weer es te druk bezig is in de buitenwereld. Een gevechtje of ff wat jagen doet de kat ook wel aan.). Ze zit nu heel veel binnen, komt vrijwillig zonder enige moeite naar binnen en wil meer aandacht dan ooit tevoren. Beetje t gedrag alsof ze ziek is...

Ik vraag me af of t iets ernstigs is of dat t misschien gewoon n wondje is. Iemand die t weet?

grtz
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Raar kaal plekje

Bericht door Sandra W »

Het kan van alles zijn, zoals een vechtwond, maar ook voedsel of vlooienallergie, maar als de kat zich ook heel anders gedraagd lijkt het me een goed idee om even naar de dierenarts te gaan voor de zekerheid.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Raar kaal plekje

Bericht door rieneke »

het een hoeft niets met het ander te maken te hebben.
lukt het om de kat te temperaturen?
eet en drinkt ze goed?
anders zou ik voor de zekerheid even contact opnemen met de dierenarts.
Gesloten