Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
daantje
Cheetah
Cheetah
Contacteer:

Re: Overgeven

Bericht door daantje »

Graag! Ben heel benieuwd wat dit zou kunnen zijn ;-) , Sterkte!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
jewelz
Huiskat
Huiskat

Bericht door jewelz »

Dag allemaal,

Het is al een hele tijd geleden dat ik op het forum ben geweest, maar dat kwam vooral omdat er niets nieuws onder de zon was.

Echter, nu zou ik jullie toch graag om raad vragen. Cooper is nu 1 jr en 3 maanden oud en heeft eigenlijk nooit echt overgegeven. Sinds een paar maanden geeft hij zo nu en dan over, maar de laatste tijd is het met meer regelmaat. Ik ben zo'n 2 maanden geleden voor zijn controle en inentingen geweest, maar toen was er niks aan de hand.

Vorige week heb ik al eens anti-haarbalpasta gekocht. Cooper is een binnenkat, krijgt RC Indoor en af en toe wat blikvoer. Verder eet hij goed, en plast en poept ook normaal. Verder ook normaal gedrag en speels, alleen heb ik wel het idee dat hij de laatste tijd wat agressiever is, maar hij is sowieso een kat met ' attitude'.

Ik heb een schemaatje bijgehouden en wilde jullie vragen of jullie dit verdacht vinden, of dat het een heel normaal patroon is.

9 juli 1x eten overgegeven + 1x gras+gal overgegeven (hij had n klein beetje brocolli en knoflooksaaus gegeten)
2/3 aug. We waren 2 aug. rond 9.30u weggegaan en pas 3 aug. rond 14.30u terug. Had veel overgegeven, eigenlijk alleen maar eten, kleine beetjes met meer vocht. We weten geen reden behalve dat er een dikke dode vlieg op de grond lag en het leek alsif de ingewanden eruit lagen ofzo.
5 aug. 2x alleen gal overgegeven, toen 1x beetje eten (had n telepeltje tonijn met wat olie gegeven) en daarna nog 1x beetje gal met n paar haren. Hij had alleen 2 snoepjes gehad, verder niets. Eten hield hij niet binnen.
7 aug. 1x eten overgegeven (had om 17.20u beetje haarbalpasta gehad en om 18.00u normale portie brokjes). Het was de 2e keer dat ie haarbalpasta kreeg, maar hij was erg koud omdat t in de koelkast had gestaan.
14 aug. Hij had om 18.30u een blikje tonijn op water gekregen. Dit heeft hij om 20.10u er allemaal uitgespuugd. Om 20.30u kwam er nog wat vocht uit.

Meestal als hij heeft overgegeven drinkt hij goed, maar geef ik hem een halve dag geen eten want anders komt het er weer meteen uit.

Hopelijk hebben jullie een idee. Hij geeft nooit echt aanhoudend aan en aan zijn gedrag en verdere gezondheid te merken, lijkt het mij dat er niets is, maar wil toch even wat meningen horen.

Hartelijk dank alvast!

Groeten, Julie
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Tja als ik zie wat je hem te eten geeft (tonijn uit blik, brocolli met knoflooksaus :shock:) dan vind ik het niet zo gek dat hij aan het overgeven is! Stop eerst eens met het geven van dit voedsel en van de kattensnoepjes en geef hem alleen maar brokjes en water.

Het beste is om hem nu tijdelijk Sensitivity brokjes (te koop bij de dierenarts) te geven, die zijn goed bij een gevoelige spijsvertering en dan komt zijn maag tot rust.

Waarschijnlijk gaat het overgeven zo vanzelf over en anders moet je echt even naar de dierenarts gaan voor een check-up. Je kat moet trouwens wel blijven eten, dus als je ziet dat hij niet meer eet gelijk naar de dierenarts gaan, want dit kan dodelijk zijn (door leververvetting). Je dierenarts kan je dan verder helpen met de juiste medicijnen en/of voedsel zoals bijvoorbeeld A/D blikvoer van Hills.

groeten,
Sandra
jewelz
Huiskat
Huiskat

Bericht door jewelz »

hoi Sandra,

Hartelijk dank voorje bericht.

De broccoli had de kat van mijn bord gejat, ik geef hem eigenlijk alleen RC indoor en af en toe wat blikvoer als verwennerij. Eigenlijk is dat dus vrij normaal. maar ik ga de Sensitivity brojes wel eens proberen. Als toe dan nog voorkomt ga ik zeker naar de dierenarts. Herder eet en drinkt cooper heel normaal en zijn ontlasting is ook goed.

Ben benieuwd of de brokjes helpen!

Grietjes, julie
vvlindavv
Huiskat
Huiskat

Bericht door vvlindavv »

Hoi hoi,

Heb je misschien nieuwe dingen in huis aangeschaft? In plaats van de plant waar mijn kat van zou moeten eten, zat 'ie nog wel eens aan anderen waar 'ie van moest overgeven.... Ook geen rondslingerende andere zaken in je huis waar 'ie aan gezeten zou kunnen hebben?

Hoop dat de situatie verbetert door middel van de andere voeding, ben benieuwd!

Groetjes
Neem je dromen eens mee de dag in....
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Mijn kater Tristan is een hele makkelijker eter die alles lust, maar die helaas - omdat hij zwerver is geweest - zijn brokjes altijd erg snel naar binnen schrokt. Dit ging altijd gewoon goed, maar de laatste 3 dagen geeft hij enkele minuten na het eten zijn volledige maaltijd in 1 keer onverteerd over.

Hij oogt verder totaal niet misselijk of ziek en eet daarna net zo makkelijk weer een bakje leeg, die hij dan vaak voor de tweede keer weer helemaal overgeeft. Op deze wijze krijgt hij natuurlijk niet voldoende bouwstoffen binnen, dus ik vroeg mij af of iemand tips heeft tegen het schrokken en het daarna overgeven van zijn brokjes.

groeten,
Sandra
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

geef de brokjes voortaan in een lage schaal, vermengd met knikkers.
laat 'm maar zoeken en werken voor een brokje :smile:
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

he wat naar voor hem :(
rieneke, ik vond het eerst een raar idee (sorry :lol: ) maar ik zie er toch wel wat in.. ik geloof wel dat het werkt..
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Ik vind het een heel goed idee en ik ga het morgen ook gelijk proberen. Alleen heb ik geen knikkers in huis, maar wel blaasgruisbrokjes die hij totaal niet lekker vindt. Die ga ik er dan doorheen mengen en dan moet hij de lekkere brokjes tussen de "vieze" brokjes uit vissen en dat haalt het tempo er vast wel uit. Ik ben benieuwd ;-).

groeten,
Sandra
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

begrijp me niet verkeerd!! ik vind het ook een goed idee, maar keek er eerst gewoon wat raar tegenaan.. ik zie ze dan gelijk knikkers inslikken
(rijke fantasie.. :pdtpauk: :pdtumn: :eyecrazy: )
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Of in hun neusjes stoppen net als kleuters (ik zie hem al zitten bij de eerste hulp of heb ik nu iets te veel fantasie :lol:).

groeten,
Sandra
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

stelletje doemdenkers :lol: :-P
knikkers zijn veel te groot om door te slikken of in neusjes te verzeilen!
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Die gekke kat van mij vond de "vieze" brokjes vanmorgen dus helemaal niet vies en at alles in één keer in snelstreinvaart op. Missie totaal mislukt dus :roll:.

groeten,
Sandra
loonsy
Lynx
Lynx

Bericht door loonsy »

toch maar knikkers dan ;)

Ik ken diezelfde truc voor honden maar dan met een tennisbal i.p.v. Knikkers. Als je je echt zorgen maakt kan je dat ook proberen...

Ikzelf ga vanmiddag zo'n voerbal kopen... Tony kan nog steeds niet echt naar buiten. Het is lullig maar ik houd hem nu overdag binnen. Maar ik denk dat als hij zoeen bal heeft het minder erg zal vinden.
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

daar was ik al bang voor sandra.
de geurtjes gaan vermengen he.
als het je geruststelt; ik heb het mengen met knikkers al vaker geadviseerd, en het is altijd goed gegaan :smile:

lijkt me een goed plan leonie!
lekker bezigheidstherapie :smile:
Plaats reactie