Mag ik even mijn lang verhaal kwijt??

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Mag ik even mijn lang verhaal kwijt??

Bericht door ArPaS elftal »

Net de dierenkliniek gebeld.... ja, wat doe je anders op je vrije dag?? :eeh:

Flupke blijft van die nies en proest 'aanvallen' houden. :-( (En Fausto heeft dat trouwens ook nog steeds een beetje - zonder nies tot nu toe?- en Leonardo hoorde ik ook niesen.... of wordt ik *nu* echt paranoïa?? :shock: ) Dus gisterenavond even 'proefgedraaid' en ja ze gaat als ze met snoepjes omgekocht wordt wel de reismand in.... je moet enbgelengeduld hebben, niets willen forceren en hopen dat ZIJ erin gaat en niet 3 anderen... maargoed. Tis een poging waard vanavond!! Om 19:40 moeten we er zijn, bij Esther en dat is mooi, want die heeft ook Fausto's kies getrokken vorige week! :grin: Fausto gaat dan dus ook gelijk mee voor controle (moest toch nog) van zn kies en kijken of ze ons kan vertellen hoe groot de kans op herhaling is en waar zijn 'proest' vandaan komt?? :???:

Ow, mn loon is nog niet gestort,..... ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! :roll: alleen mn loonstrookjes zijn binnen... Nuja, het moet onderweg zijn en we hebben nog wat contant geld (sja, was bedoeld voor die rolgordijnen hè? :lol: :lol: ) in huis.... ;-)
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Mag ik even mijn lang verhaal kwijt??

Bericht door ArPaS elftal »

Wat er gisterenavond gebeurde: 6-8-2008

Niet veel wijzer geworden van Bezoek aan Da gisterenavond met Flupke en Fausto. We moesten omte beginnen onwijs lang wachten (werd een hond ingeslapen en ja, ik snap ook dat je dat niet zomaar afraffeld, maar dat maakt het wachten nog niet fijner) en waren pas rond half 9 ipv 19:40 aan de beurt.

Zowel de longen van Fausto als van Flupke klonken goed, dus dat is in ieder geval een opluchting. Wat dan het genies van Flupke (en ondertussen Shy en Leonardo ook een beetje) en en geproest en gekok van Fausto veroorzaakt?

Bij Fausto kan het natuurlijk een haarbal zijn. Dus laxadinges meegehad . En hoestsiroop omdat na al dat geproest de keel best dusdanig geïrriteerd kan zijn dat ze blijven hoesten vanwege de irritatie... Of een grasspriet? Maarja, dat kon ze zo niet zien , dat kon alleen met een roesje.... alweer??? Liever even niet eigenlijk..

Wij zelf zitten te denken aan de hechtingen van de kies. Hij deed al wel eens af en toe wat hoesten (net als Flupke deed, als ze lang geslapen hebben en ze kwamen overeind ofzo, net of ze haren hadden ingeslikt of in hun neus gekreg wat eruit moest...) maar dit is echt anders. Dit is steeds *bijna over zn nek gaan* .
Maargoed die hechtingen zijn er dus nog niet uit/weg zagen we gisterenavond... zou dat hem kunnen irriteren? Ik heb geen idee....

Hij heeft overigens net wel weer wat gegeten, brokjes dit keer gewoon dus dat vindt ik alweer iets.. (gisterenmiddag wilde hij nix en gisterenavond alleen een beetje vlees)

Flupke heeft trouwens de hele spreekkamer onder luid protesterend gemauw gekeken, geprobeerd op het aanrecht te springen, op een stoel. Tegen de deur op staan en door het glas kijken of iemand hem niet open kon doen ofzo :-)
Uiteindelijk kalmeerde ze wel wat in een hoekje, de reismand ervoor geschoven, De Da erbij, ff snuffelen en toen mocht er in ieder geval even naar de longen geluisterd worden!
Om daarna weer snel de mand in te gaan uiteraard! Nouja, het was voor het eerst in 3 jaar, vind het geen slecht begin van haar ;-)

----------------------------------------

7-8-2008

Morgenochtend om 8:00 brengen we Fausto wederom naar de DA. Om 11:00 wordt hij bekeken door Esther die hem inmiddels goed kent....
Hij zal nuchter moeten zijn want hij moet weer (4e keer) onder narcose... Nou zal dat nuchter houden niet veel moeite opleveren want sinds vanmiddag wil hij nix meer... hij is zo moe van al dat gehoest, geproest en gekok.... Er zit iets ZO enorm dwars, maar wat? Daar hopen we morgen antwoord op te krijgen dmv goed achterin zn bekkie kijken en evt foto's ....

Ik heb er zo'n vervelend gevoel bij, en zo'n medelijden met onze smurf.....


Duimen jullie aub mee? :cry: :cry:
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Mag ik even mijn lang verhaal kwijt??

Bericht door ArPaS elftal »

Even over gisteren.

Fausto dus weer naar DA gebracht. In zn keel gekeken, foto's gemaakt maar er zat niets vast. Piepte nu wel echt> longontsteking is nu het vonnis...

--------------------------

Vandaag:

Kreeg er maar geen medicijnen in vandaag... niet in vlees, niet in leverworst, niet fijngeprakt tegen stukje leverworst... niets... ook geen brokjes (nouja, vanmorgen vroeg een paar uit de hand) , vocht of wat dan ook.

het wilde echt niet meer.... nix eten, kokken.... jasses... dus om 13:05 onze eigen kliniek maar weer gebeld. En jippe, dr Hork heeft weekjenddienst. Hij was nu bezig en niet op de praktijk maar zou zsm terugbellen.

Dat werd dus kwart voor 3 met de vraag hoe het ging!

nouja, nog steeds k*t. Of we naar de kliniek konden komen, dan kwam hij er ook aan.... afijn..

We kwamen tegelijk aan :-? Het ging allemaal weer 'lekker' snel en voor mijn gevoel chaotisch. Heeft doxoral pil met pillenschieter erin gekregen (ja, daar heb ik geen handigheid in) en zij toen dat hij nog 2 injecties krreg...

Wat dan, vroeg ik gelijk. Want injecties is leuk en aardig maar wil wel weten WAT ze er dan ongeveer inspuiten. Een ontstekingsremmer en een eetlustopwekker was het antwoord. Hij klonk ietwat geërgerd maargoed... :roll:

Werd ik nog irritanter (denk ik dan dat hij vond)want ik wilde dat hij extra vocht toegediend kreeg! Nouja, goed, dat kon, en hoppa 2x60cc erin.

Werd ik nog vervelender want ik had nog een vraag ook! Over de andere niesende katten... "ja dat kon best, verbaasde hem niets, was vast iets besmettelijks" :roll:

Schieten we niet veel mee op, zo'n antwoord maargoed, Degene die de ergste (nog af en toe gelukkig) niesbuien hebben kunnen we nu ook een kuur doxoral geven van 5 dagen. Dat gaat om Shy, Flupke en Kayley. Begin ik nog ff niet vandaag mee maar dat gaan we vanaf morgen proberen, als ze meewerken. In Kayley haar geval geen probleem, Shy en Flupke wordt iets lastiger maar moet ook te doen zijn! . Ligt er ff aan hoe het loopt en hoe het met Fausto gaat. Kan nu wel gelijk vandaag ALLES willen maar dan wordt ik ECHT gek en daar hebben de katten ook niets aan :'(

Nuja, ik maar ff afgerekend omdat Arnoud na 1000 euro in 16 dagen wel erg blut is.... Ik na nu weer 106 ook maargoed. Als het maar helpt!! :shock:

"zo, kan ik weer naar huis" zei hij nog... nouja, afijn, mannie heeft gekregen wat wij wilden!

En.... ik juich niet en we zijn er nog lang niet maar hij heeft wat gedronken, wat Shinycat kitten geten, en een klein deel er weer uitgegooid in zo'n "kok'bui, maar daarna weer flink wat gedronken! Op zijn manier, met graven voor de bak, poten erin enz. Gewassen is er ook :)

En als hij morgen zn pil (door wat blik) weer niet wil, gaan we gewoon weer .... (H)

Goed, ventje zit nu ff in de grote bench, hoeft hij niet in te blijven vannacht hoor! Alleen nu ff een beetje rust en kunnen eten als hij dat wil zonder dat er 5 katten bovenop zitten! Vanavond mag hij sowiezo kiezen: weer los in huis of mee naar de slaapkamer. Dan slapen we maar weer elke keer 1 uur tot hij weer begint te kokken zoals vannacht.... tis nu even mannie's wil is wet ;) (moet wel haalbaar blijven natuurlijk, hahaha!)
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Mag ik even mijn lang verhaal kwijt??

Bericht door rieneke »

meid wat een stress en zorgen!
je kan zo langzamerhand je bed wel neerzetten bij de da :-(
sterkte, ik hoop dat er nu toch een stijgende lijn in zicht komt.

wat betreft het toedienen van de meds: mijn da heeft iets nieuws.
een soort pasta waar je de pil in kan doen, de katten zijn er wild van.
het heet easypil.
Gebruikersavatar
Mairi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jul 2008 17:05
Locatie: Provincie Zeeland

Re: Mag ik even mijn lang verhaal kwijt??

Bericht door Mairi »

Hoi Patricia,

Jeetje! Wat een gedoe!
Ik kan geloven dat het een boel stress met zich meebrengt.
Ik hoop dat de katten snel weer beter worden,
en dat alles weer op zijn pootjes terecht komt :)

Liefs,
Mairi
Katjes hier, katjes daar!
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Mag ik even mijn lang verhaal kwijt??

Bericht door ArPaS elftal »

Voor degenen die het interesseert ff een update uit huize nies&co. :roll:

Sinds maandagmiddag lebbert meneer heerlijk van de AD. Hij niest nog behoorlijk. Af en toe een hoest maar het ergste hebben we gehad. Met het uur zie ik hem iets meer energie krijgen en vannacht heeft hij zichzelf eindelijk getrakteerd op een heerlijke poetsbeurt! Hij ziet er weer aantoonbaar uit nu :D =D>

Sinds vanmorgen eet hij weer zelf brokjes! En hij heeft voor het eerst sinds dagen een grote boodschap gedaan!!! =D> Hij slaapt nog erg veel maar dat is niet zo vreemd. De afgelopen dagen hebben extreem veel energie van hem gevraagd. Ik voer hem dan ook nog een beetje extra bij met de AD.

Sinds gisteren zitten alle katten preventief op de AB. Alleen Myrtle is gisteren niet gelukt. Dit heb ik gedaan omdat ik bang ben anders in kringetjes van nies te blijven draaien. Button (1 van de bangsten die ik dus niet ff apart kan zetten om iets te eten) begon maandagavond nml ook ineens te niesen. Een heel gedoe, pillen in etensbakjes (14!) fijnmalen, beetje lekkers erop, uitdelen, in de gaten houden, en afwassen.... we zijn gewoon een uur ermee bezig 's avonds! :o

Nuja, als het maar weer goedkomt! :D

Vandaag is mn vrije dag. En aangezien het dse afgelopen week er volkjomen bij ingeschoten is om ook maar te stofzuigen staat vandaag ook in het teken van schoonmaken... in etappes want ik ben zoooooooooooo moe... maargoed, voel me wel prettiger nu ik eea schoon zie worden! :D
Vanmorgen alle manden en palen beneden goed onthaard en boven ook, maar dan ff sneller... beneden lapjes gehaald over de voor en achtertafel, de bar, de keuken (aanracht, gasstel en tegeltjes dan) de vensterbanken, het kattenluik en de 2 kasten waar ze vaak opliggen. Nu ff aan een boterham.... zo nog ff boven en beneden stofzuigen en beneden dweilen en dan ben ik weer ff een beetje tevree! :D
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Mag ik even mijn lang verhaal kwijt??

Bericht door rieneke »

het vreet energie he, alle stress als je katjes ziek zijn, het heen en weer geren naar de da, het toedienen van de meds...kan me voorstellen dat je gesloopt bent nu.
maar gelukkig gaat het de goede kant op nu, hopelijk heb je het ergste gehad :smile:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Mag ik even mijn lang verhaal kwijt??

Bericht door Shaz »

Gelukkig maar dat het weer beter lijkt te gaan. En inderdaad verstandig om dan meteen allemaal maar te behandelen, als ze er gevoelig voor zijn blijf je anders bezig.
En ben je inmiddels van je schone huis aan het genieten? :lol:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Mag ik even mijn lang verhaal kwijt??

Bericht door ArPaS elftal »

Shaz schreef: En ben je inmiddels van je schone huis aan het genieten? :lol:

Echt wel!!! Heerlijk van zolder naar beneden gezogen en beneden en de kattenkamer gedweild! Het ziet er eindelijk weer een beetje ui! :shock: :lol: :lol:
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gesloten