Kitten 13 weken loopt steeds tegen muren/deuren aan

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Kitten 13 weken loopt steeds tegen muren/deuren aan

Bericht door evaleeuw »

Hallo,

Misschien maak ik me zorgen om niets maar ik wil toch graag om advies vragen.
Ari (13 weken) is ontzettend speel en rent en sprint door het hele huis, vaak stoot ze haar koppie tegen een muur/deur/tafelpoot in haar enthousiasme (denk ik), ze schud dan even met haar kop en gaat vrolijk verder. Zou dit ook werkelijk speels gedrag zijn of zou ze slecht zien?
Kattensnoepjes op de palm van mijn hand kan ze ook maar moeilijk vinden.

alvast bedankt!
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Kitten 13 weken loopt steeds tegen muren/deuren aan

Bericht door Hilda »

Hier ook regelmatig kittens en als ze heel jong zijn wil het nog wel eens gebeuren dat ze van die ongecontroleerde dingen doen maar bij 13 week niet meer.Het kan zijn dat die van jou extreem druk en wild is en dus echt niet oplet...
Dat snoepjes op de hand niet direkt zien liggen herken ik weer wel,ook op die leeftijd,ze ruiken dan wat en daar gaan ze dan eerder opaf dan op de zicht.
Probeer het eens als ze stil zit met een dun touwtje om haar hoofd te bewegen (wel opletten dat je geen (snor)haarpuntjes of oren raakt.Als ze die probeert te pakken lijkt het me wel goed.
En speelgoed op de grond(bontmuisje bv zonder geur)valt ze die van een afstandje ook aan of alleen als ze er toevallig overheen loopt?
Is ze al helemaal ingeent,anders zou ik de dierenarts er toch even extra naar laten kijken,al is het alleen maar even voor je eigen geruststelling.
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten 13 weken loopt steeds tegen muren/deuren aan

Bericht door evaleeuw »

Hey Hilda,

Dat van dat touwtje had ik inderdaad geprobeerd en doet ze prima, ook het 'aanvallen' doet ze de hele dag door en echt op alles wat maar beweegt of er 'gek' uitziet.
Ook is ze helemaal ingeënt... denk dat ik morgen voor de zekerheid even de DA bel.

Erg bedankt!
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Kitten 13 weken loopt steeds tegen muren/deuren aan

Bericht door Hilda »

Dan lijkt het me wel goed te komen hoor.Misschien gaat haar lijfje af en toe te snel voor haar hoofd(gedachten) en loopt ze zich zelf een beetje voorbij...eerst rennen en dan denken en tja dan kan je wel eens wat over het hoofd zien en ergens tegenaan lopen. :lol:
Ik zou me er dan maar niet te druk om maken als ik jou was, gewoon een kwestie van jonge onbezonnenheid ;-)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Kitten 13 weken loopt steeds tegen muren/deuren aan

Bericht door daantje »

Ik heb er hiet ook zo eentje die vaak naast de leuning springt, het snoepje niet meteen ziet, maar wel weet wanneer we eten en perfect haar balans kan vinden om zo zorgvuldig mogelijk te kunnen bedelen wanneeer wij eten :grin: . Deze freule is met haar vijf jaar nog steeds onbezonnen, maar ik heb me zeker ook zorgen om haar gemaakt, hoor.
Ik weet inmiddels dat zij echt onbezonnen en lomp is.
Ik zou het als ik jou was dan ook gewoon even aankijken en me voorlopig even geen zorgen maken ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Kitten 13 weken loopt steeds tegen muren/deuren aan

Bericht door rissie »

Kittens zijn soms met 10 dingen te gelijk bezig, en ja soms zie je dan wel eens iets over het hoofd.
:lol:
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten 13 weken loopt steeds tegen muren/deuren aan

Bericht door evaleeuw »

Bedankt voor de reacties! Het ziet er alleen zo sneu uit en ben een beetje bang dat ze straks echt iets oploopt, verder maak ik me niet zo'n zorgen hoor, ze is ontzettend speels en vind het heerlijk om ons uit te dagen en daarna lekker tegen ons aan in slaap te vallen. Het is een geweldig beestje!
Groetjes Eva
Gesloten