Rangorde binnen de familie

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Gesloten
MaMoFlo

Rangorde binnen de familie

Bericht door MaMoFlo »

Wie heeft ervaring met rangorde binnen de familie en hoe zich dat kan ontwikkelen?

Mauwpie (mammapoes) is nu nog duidelijk de baas over haar 2 kittens (2,5 maand). Mokka (mannetje) is dat duidelijk over Flossy (vrouwtje). Flossy is sowieso wat later in haar ontwikkeling, dus misschien verandert dit nog.

De hele familie dolt flink met elkaar en dat gaat er soms keihard aan toe. Vooral Flossy delft het onderspit, 't arme beest, maar nu is het ook Mauwpie die het begint te verliezen van haar dierbare zoon, die duidelijk zijn kracht niet kent.

Ze gaan nu erg goed met elkaar om, het kan met vechten beginnen en met elkaar wassen eindigen, maar blijft dit zo? Blijven in hetzelfde nestje de onderlinge verhoudingen altijd goed of kan dit veranderen?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Rangorde binnen de familie

Bericht door Sandra W »

Dit kan nog totaal veranderen, waarbij alles mogelijk is. Het kan zijn dat ze onderling vriendjes blijven of dat de moederpoes de kleintjes verjaagd of dat de kleintjes onderling ruzie krijgen. Dit is dus een kwestie van afwachten.

groeten,
Sandra
MaMoFlo

Re: Rangorde binnen de familie

Bericht door MaMoFlo »

Daar was ik al bang voor. Ik neem aan dat dit ook wel een beetje van de karaktertjes afhankelijk is? Mauwpie en Flossy zijn hele goedaardige beestjes. Mokka is een echt mannetje.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Rangorde binnen de familie

Bericht door rieneke »

laat mokka maar lekker op tijd castreren, met een maand of 5 :smile:
meestal gooit moepoes bij verwilderde katten het zoontje met 16 tot 18 weken het territorium uit, dus ff afwachten nog hoe het gaat...

gelukkig gaat het heel vaak heel goed :grin:
MaMoFlo

Re: Rangorde binnen de familie

Bericht door MaMoFlo »

Dat hoop ik maar Rieneke! Het zou zo jammer zijn als het niet zo was...
Gesloten