kitten wil niet op kattenbak..

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gesloten
marlin
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2008 16:40

kitten wil niet op kattenbak..

Bericht door marlin »

hallo..
ik heb 2 kittens van nu 9 weken.
de een is zindelijk en gaat meerendeels zelf op de bak, maar de ander vertikt het.
ze begint luid te miauwen en als ik zie dat ze aan het zoeken is zet ik haar op de bak,maar ze weet niet hoe gauw ze er dan weer af moet.
uiteindelijk weet ze weg te komen en gaat ze het dus op plekken zitten doen waar ik het liever niet wil hebben; onder mijn bed!! :enaughty:
hoe vaak ik het ook probeer; ze verdomt het...
ik heb het al met veel liefde en geduld geprobeert,maar tot nu toe wil ze gewoon niet...
wie heeft er tips... :epray:
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: kitten wil niet op kattenbak..

Bericht door jobey »

hoeveel kattenbakken heb je??
het kan best zijn dat ze niet indezelfde bak wil.

de boel forceren is soms ook niet de juiste oplossing, vaak is het gewoon geduld hebben, en misschien er niet te veel op letten. Misschien dat ze het dan wel uit zichzelf doet??
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
marlin
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2008 16:40

Re: kitten wil niet op kattenbak..

Bericht door marlin »

ik heb er 2...
ook met de kap er af wil niet lukken.. ze wil er gewoon niet op,maar ondertussen doet ze het wel overal... als ik zie dat ze gaat zitten of zoeken til ik haar op en zet haar in de bak.. en nog steeds er uit springen....
verder ben ik bang dat als er 1 ergens gaat zitten plassen of poepen dat de anderen dat ook gaan doen, en het is toch niet de bedoeling dat mijn huis 1 grote kattenbak gaat worden... :enaughty:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: kitten wil niet op kattenbak..

Bericht door Sandra W »

Voor dat laatste hoef je gelukkig niet bang te zijn, want als een kittentje eenmaal zindelijk is blijft hij/zij dat aangezien het zindelijke dieren van nature zijn.

Ik denk verder dat het een goed idee is om het kittentje tijdelijk als je er niet bij bent in een bench te doen met een lage bak (bijvoorbeeld een brievenbak) erin als kattenbak en haar daar dan steeds in tillen als ze gegeten/gedronken heeft en na het slapen. Uiteraard kun je je kittentje los laten lopen als je er op kunt letten.

Je kunt ze er ook samen in doen, dat is gezelliger én de ene kan het dan goed van de andere leren. Gelukkig valt het kwartje meestal snel.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: kitten wil niet op kattenbak..

Bericht door Shaz »

Je kan ook nog andere kattenbakkorrels proberen, katten kunnen erg kieskeurig zijn. En ik gebruikte in het begin altijd een afwasbak als kattenbak, dat is wat minder bedreigend. Veel succes ermee!
groetjes Sharon
marlin
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2008 16:40

Re: kitten wil niet op kattenbak..

Bericht door marlin »

bedankt voor jullie tips..
ik wilde zelf gaan proberen om de 2 kittens met bak en al in de douche te zetten, met eten en drinken er bij uiterraard..
al ben ik wel bang voor de reaktie van moeders...( krabben aan de deur, miauwen...!geen melk kunnen geven )
de 2 kittens zet ik dan express bij elkaar omdat ze dan gezelschap hebben en met elkaar kunnen spelen...en misschien dat de een een voorbeeld kan zijn voor de ander?
daarbij is het maar voor een paar uurtjes per dag! (3)
ik weet niet of dit een goed idee is..? :eshifty:
Gesloten