Vlieg eten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Vlieg eten

Bericht door JoBoris76 »

Demi eet hier ook weleens vliegjes en volgens mijn dierenarts kan dat niet veel kwaad behalve als het die grote vieze groene zijn.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Vlieg eten

Bericht door Leonie89 »

onze oude kat nam iedere week wel iets mee. ratten, muizen, vleermuizen.. en vliegen wordt ook op gejaagd.. hij had eens een libelle gevangen.. vol trots kwam hij em brengen.. de libelle leeftde nog en maakte een heel hard geluid.. samen met het trotse miauwen van Elmo was dit voor mij (toen 7 jaar) heel eng.. mijn vader heeft de libelle in de tuin vrij gelaten..
ik heb niet het gevoel dat Elmo de ratten enz. ook echt eet.. we vonden ze altijd in de tuin met de kat er trots naast of dat hij ze kwam brengen of, als we sliepen, onder het bed van mijn vader.. stinken!! maar ze waren altijd heel..

ik denk dat het geen kwaad kan als je kat vliegen eet.. en al helemaal niet als je ontwormd.. en als er wel iets is met de kat, dan merk je het inderdaad vanzelf wel..

over het verdienen van dierenartsen gesproken.. achter ons zit een dierenzaak, waar wij nooit komen omdat die man je altijd het duurste spul aan probeert te smeren.. zo'n hekel heb ik daaraan.. als het nou echt beter spul, is dan maakt het mij niet uit, alles voor Benthe, maar hij heeft volgens mij totaal geen idee waar het allemaal goed voor is en wat het doet.. bij de dierenspeciaalzaak op het industrieterein is dat niet zo.. daar staat een kattenbakgrindbak waar je water in mag gieten zodat je kan zien of en hoe het werkt en wij kregen probeerzakken (in totaal 25 euro) aan voer mee.. dat vind ik service!! het is een eindje rijden met de fiets, zeker als je gaat voor een 15 kg zak kattenbakgrind :P
Evil Bunny

Re: Vlieg eten

Bericht door Evil Bunny »

Die van mij zijn ook echte vliegenvangers. Malijn eet ze niet op, Pakito juist wel, na een actief kat-en-vlieg-spelletje ("pak de vlieg, laat hem los, stamp op de vlieg, laat hem los, bijt de vlieg, laat hem weer vallen, eet de vlieg op"). Ik heb niet het idee dat het eten van vliegen slecht is, maar wespen of bijen werk ik liever zelf het huis uit!

Ohja, als er een vlieg bovenin de kamer zit dan komt Pakito naar me toe, en als ik hem dan optil en bij de vlieg hou, dan hapt hij hem van het raam af :grin: We zijn een team 8-)
Gebruikersavatar
Arabella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 apr 2008 09:08

Re: Vlieg eten

Bericht door Arabella »

Ik vind het ook niet erg als Mica achter vliegen aan gaat, dan blijft het huis tenminste vliegvrij. Alleen raast ze dan door het huis heen achter die vlieg aan zodat er een grote kans bestaat dat alles waar ze langskomt omvalt. Zo heb ik al 1 plantenpot kunnen opvangen omdat ze weer als een dolle achter een vlieg aan ging. Maar het is inderdaad een leuk gezicht. Ze kan in ieder geval erg hoog springen als ze wil.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Vlieg eten

Bericht door Leonie89 »

benthe vliegt ook achter alle bewegende dingen aan.. houdt ons huis vliegvrij, maar laatst had ze een wesp.. ik ben me rot geschrokken.. gelukkig hebben we de wesp uit huis kunnen jagen voordat hij n de klauwen van onze leeuw is gekomen..
Gebruikersavatar
Beestje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2007 00:51

Re: Vlieg eten

Bericht door Beestje »

Ik had laatst vliegenmeppers gekocht.
Maar de katten zijn sneller dan ik :lol:
Wie sturen kan zeilt bij elke wind
Gesloten