Hoe vaak Stronghold of Advantage?

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Gesloten
Gebruikersavatar
James-Ester
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 mei 2008 11:08
Locatie: Limburg

Hoe vaak Stronghold of Advantage?

Bericht door James-Ester »

Beste kattenvrienden,

Welke ervaringen hebben jullie met Advantage en Stronghold?
De DA vertelde me dat de vlooien resistent zijn tegen de Frontline, ik wil dus graag overstappen.

Hoe vaak gebruiken jullie 1 van deze 2?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp :D

Groetjes Ester
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Stronghold of Advantage en hoe vaak

Bericht door daantje »

Hoi!

Er is wel al een heel topic over ontvlooien, maar ik geef je toch even antwoord hier.
Ik zweer zelf helemaal bij Stronghold. Vlooien zijn hier duidelijk nog niet resistent tegen (ik geef het nl. ook aan de hond ;-) ).
Het voordeel vind ik dat het werkt tegen meerdere dingen zoals de meeste wormen en oormijt.
De hond geef ik elke maand een pipet, de poezels krijgen even wat minder omdat zij niet buiten komen en dus niet zo snel iets op zullen lopen wanneer de hond geen vlooien heeft.
In de zomertijd krijgen ze sowieso allemaal een pipetje, en voor de poezels laat ik daar tegenwoordig 6 weken tussen zitten..... Nog nooit een vlo ontdekt tijdens het kammen ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Stronghold of Advantage en hoe vaak

Bericht door daantje »

Hier meteen ook even de link naar het vlooientopic ;-)

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... it=vlooien" onclick="window.open(this.href);return false;
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
eline36
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2008 21:02

Re: Stronghold of Advantage en hoe vaak

Bericht door eline36 »

hallo

vanaf welke leeftijd mag stronghold gebruikt worden?
ik heb het vermoeden dat mijn kitten te veel heeft gekregen waar door ik ze heb moet laten inslapen.naar een 6 dagen werd de kitten slap en kon ze niks meer.moest haar voeden met een spuitje.
ik wil gewoon de oorzaak weten dat dit gebeurt is.de dierenarts heeft dit toe gediend.
dan heb ik pas rust.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Stronghold of Advantage en hoe vaak

Bericht door Sandra W »

Bij piepjonge kittens mag je alleen de spray van Frontline gebruiken (en dan alleen als het echt nodig is) en vanaf 6 weken mag je ze een speciaal kittenpipetje van Stronghold (roze verpakking) geven. Advantage mag pas vanaf 8 weken.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Stronghold of Advantage en hoe vaak

Bericht door Lotte »

Dat resistentie verhaal klopt hoor.
Hier waren de vlooien dus inderdaad resistent tegen de Frontline.

Sinds dien gebruiken wij Advantage. Tot nu toe zijn we daar erg tevreden over. Maar helemaal objectief kunnen we niet zijn, aangezien onze katten niet buiten komen.
Dus of het nu door de Advantage komt weet ik niet zeker ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Stronghold of Advantage en hoe vaak

Bericht door Boomer »

Ik ben voorstander van stronghold. Dit omdat het tegen meerdere dingen helpt.
Mijn fretten krijgen het ook.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stronghold of Advantage en hoe vaak

Bericht door evaleeuw »

Mijn DA bevestigde inderdaad dat vlooien resistent zijn geworden voor frontline. Alleen zijn advantage en stronghold volgens de DA wat te sterk voor kleine kittens. Nu gebruik ik dus frontline en als ze ouder is krijgt ze advantage... ben benieuwd.
Groetjes Eva
floor_b
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 apr 2008 10:53

Re: Stronghold of Advantage en hoe vaak

Bericht door floor_b »

Bratta zit denk ik ook vol met frontline resistente vlooien want heb haar nu al 2x met de juiste tussen periode frontline gegeven en ze zit nu nog steeds vol vlooien die vrolijk rond springen.
louke
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2008 02:00

Re: Stronghold of Advantage en hoe vaak

Bericht door louke »

Hallo,

ik heb sinds zondag en asielkitten waar ik uiteraard héél erg gelukkig mee ben.
Het is een pittig manneke en voor alle zekerheid heb ik hem alvast ingespoten met Frontline spray.
Ik had net enkele dagen ervoor m 'n drie andere katers met pipetjes Stronghold behandeld.
Nu zei de da dat ik hem voortaan ook met dat product mag behandelen en dat dit samen met Advantage momenteel het beste product op de markt is.
Ik zie hem ondanks de Frontline toch regelmatig krabben, zou ik hem één van de volgende dagen opnieuw mogen behandelen dit maal met Stronghold dan?
Of kan ik beter enkele weken wachten?
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Stronghold of Advantage en hoe vaak

Bericht door daantje »

Ik weet niet zeker of dit kan. Persoonlijk zou ik er denk ik voor kiezen om even te wachten. Als jouw andere katten al behandeld en vlo-vrij zijn is er niet zoveel risico op vlooien meer, lijkt me (ik neem aan dat je de boel in huis dan ook wel behandeld hebt ;-)) .
Mocht je heel erg twijfelen, dan is 1 telefoontje naar de dierenarts ook nog een idee ;-) . In de tussentijd zoveel mogelijk blijven kammen om te zien of er daadwerkelijk nog vlooien aanwezig zijn.

Succes!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gesloten