Kat vanuit Rusland

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Antoon139
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2008 18:57

Kat vanuit Rusland

Bericht door Antoon139 »

Hallo allemaal,

Op dit moment zit ik bij mijn partner in Rusland ST Petersburg, zij heeft een kat in deze plaats.
Ze gaat 19 Juli met mij mee naar Nederland verhuizen en zou ze graag haar kat meenemen.
Onze brandende vraag luid dan ook;
Hoe kan dit gedaan worden wie heeft er mee informatie voor ons???

Groeten Antoon en Victoria.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kat vanuit Rusland

Bericht door rieneke »

het best ga je als de wiedeweerga naar je dierenarts voor de benodigde entingen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Kat vanuit Rusland

Bericht door Sandra W »

Waarschijnlijk wil je weten wat je moet doen om het dier hier te krijgen met de juiste papieren enzo. Ik heb geen idee hoe dat werkt maar misschien kan ze Nederlandse ambasade of het Nederlandse consulaat in Rusland bellen om te vragen hoe ze dit moet regelen. Verder moet deze kat misschien eerst bij de Nederlandse grens in quarantaine, dus dat kun je dan gelijk ook even navragen.

groeten,
Sandra
cassie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 jul 2006 16:39
Contacteer:

Re: Kat vanuit Rusland

Bericht door cassie »

Uit interesse eventjes gegoogled: (of het helemaal klopt weet ik niet)

Officieël is dit niet mogelijk. Hiervoor zou je in het land van herkomst minimaal 3 maanden voor vertrek een bloedproef op Rabiës moeten doen. Uiteraard moet de kat voldoen aan de Nederlandse vaccinatie eisen (en gevaccineerd zijn met in Nederland erkende vaccins), gechipt zijn en een europees paspoort hebben. Als de kat jonger dan 3 maanden is wordt deze niet toegelaten, of je moet kunnen aantonen dat de kat al die tijd in Rusland is opgegroeid (stamboom).

Deze regels gelden voor alle landen binnen de EU behalve Engeland, Zweden en Ierland. Daar zijn de regels nog iets sterker. (Rusland valt hier ook onder).
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat vanuit Rusland

Bericht door Kattenbella »

Mijn katten uit Griekenland zijn vrij gemakkelijk naar Nederland gekomen.
Ik heb een entingsboekje erbij en zie daar inderdaad diverse entingen instaan.

Als haar kat alle entingen die nodig zijn heeft gehad en herhaald moet het in orde zijn.

Deze katten zijn getest op ziektes besmettelijk voor mens en dier en gezond verklaard.

In Nederland is geen quarantaine. Ik kon mijn mannen na aankomst direkt ophalen van het depot op schiphol.

De rabies weet ik dus niet. Hoe zit het met entingen in Rusland en het entbeleid ivm rabies.

Het chippen en het Europese paspoort hebben de mannen wel gedaan en in huis!

Laat je weten hoe het loopt?

Groeten Bella
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten