Van de kaart na haarballen?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Van de kaart na haarballen?

Bericht door Anaheim »

Hey iedereen,

Ik heb gister iets engs meegemaakt met Pinky en wil graag weten of er iemands is die weet wat het geweest kon zijn.

Er was gister de overdag niks met Pinky aan de hand.
's Middags begon ze ineens 3 haarballen op te hoesten.Best veel voor haar doen gewoonlijk is het er maar 1 tegelijk.
Nou is dat niets vreemds, maar het gedrag wat ze daarna had heeft me enorm aan het schrikken gemaakt.

Nadat ze de haarballen had uitgespuugd ging ze bij de muur zitten helemaal achter de eettafel en reageerde op niets.
Ze zat daar maar in elkaar gedoken met blik op oneindig en ze begon te kwijlen.
Zelfs toen Toto op d'r probeerde te gaan liggen (die dacht joepie we gaan spelen) reageerde ze niet.
Ik ben naast haar gaan zitten en ging tegen d'r praten en haar een beetje aaien maar kreeg ook geen reactie en de blik bleef op oneindig.

Daarna heb ik haar maar heel even met rust gelaten en ben ik op de bank gaan zitten.
Even later kwam ze aanlopen en het leek net of ze door d'r achterpootje heenzakte en ze ging languit liggen.
Ze begon op dat moment ook enorm snel te ademen op 1 moment zelfs een paar seconden met d'r tong uit de bek.En nog steeds reageerde ze nergens op.Ook d'r neusje was kletsnat.
Ik vond het doodeng want dacht dat ze ter plekke zou doodgaan.

Na een minuut of 5 zag ik dat ze weer normaal ging ademen en ze reageerde weer op aaien en op geluid.D'r neusje was ook weer redelijk droog.
En ze ging daarna in de slaapkamer liggen.
Aan het eind van de avond was ze weer helemaal de oude, ze ging weer spinnen en m'n hand wassen toen ik d'r aaide.
En vandaag was er ook niks meer van te merken, ze heeft gewoon gegeten en gedronken en met Toto gespeeld.

Een vriendin van me zei dat ze van haarballen opgeven zich best nog wel eens beroerd kan voelen.Klopt dat?

Ik ben hier enorm van geschrokken en wil graag van jullie weten of jullie dit eerder hebben gehoord/meegemaakt.En zo ja, of het inderdaad van haarballen kan komen dat ze daarna totaal van de kaart is.


Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Van de kaart na haarballen?

Bericht door Sandra W »

Normaal reageren ze niet zo heftig van het uitbraken van een haarbal, want dat hoort er standaard bij, maar misschien is ze in ademnood gekomen? Hou je kat maar even heel goed in de gaten en ga naar je dierenarts als je het nog eens ziet. Een anti-haarbalpasta is voor de zekerheid ook een goed idee.

groeten,
Sandra
Gesloten