3 weken na sterilisatie gezwollen tepels

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gesloten
Gebruikersavatar
laralyon
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:36

3 weken na sterilisatie gezwollen tepels

Bericht door laralyon »

Mijn poes (siameesje) zazu heeft sinds een week gezwollen tepels.
Ze is anderhalf jaar en bijna 4 weken gelden gesteriliseerd.
De tepels zijn niet rood ofzo maar wel echt superdik en ik heb het idee dat ze liever niet wil dat ik het aanraakt.
Verder is haar gedrag zoals altijd aanhankelijk,lief,speels.
Is dit een schijnzwangerschap????Komt dit vaker voor na sterilisatie???
de bijtjes doe het, de vogeltjes doen het, zullen wij het ook doen ????neejoh gekkie wij kunnen toch niet vliegen...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 3 weken na sterilisatie gezwollen tepels

Bericht door Sandra W »

Het kan zijn dat ze een tepel- of melkklieronsteking heeft, dus als het echt rood en pijnlijk is dan kun je beter even naar de dierenarts gaan. Een schijnzwangerschap komt veel vaker voor bij honden dan bij katten, dus dat is het waarschijnlijk niet.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
laralyon
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:36

Re: 3 weken na sterilisatie gezwollen tepels

Bericht door laralyon »

Sandra bedankt voor je reactie ;-)

Haar tepels zijn echt allemaal gezwollen.Haar buik is ook dikker je zou denken dat ze zwanger is maar dat kan niet ze is 27 mei gesteriliseerd dus al 4 weken.Ze was voordat ze werd gesteriliseerd aan de pil ruim een half jaar, en hoewel we wel eens te laat waren werd ze niet echt krols,dus kan ze niet gedekt zijn lijkt mij (ze mag normaal alleen in onze eigen tuin maar heb haar een paar keer in de bosjes naast onze tuin moeten halen)
De tepels zelf zijn niet rood alleen erg dik,het lijkt wel alsof ze 2 cupmaten gegroeid zijn (om even een idee te geven ;-))
kan het ook door hormoon verandering komen?
Ik mag er wel overheen aaien als ze ligt dus ik denk niet dat het pijnlijk is maar welicht wel gevoelig.

Als het ontstoken zou zijn is het ook pijnlijk toch?
Ik kan hier weinig info over vinden :eeh:
de bijtjes doe het, de vogeltjes doen het, zullen wij het ook doen ????neejoh gekkie wij kunnen toch niet vliegen...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 3 weken na sterilisatie gezwollen tepels

Bericht door Sandra W »

Laat hier voor de zekerheid toch maar even door je dierenarts naar kijken, want dit klinkt inderdaad wel wat vreemd. Wellicht is ze toch schijnzwanger en het kan zelfs zijn dat ze echt zwanger is ondanks de sterilisatie. Dit kan in een uitzonderlijk geval als er niet voldoende is weggehaald van de eierleiders. En anders kan het inderdaad ook nog een hormonale reactie op de sterilisatie zijn, al gebeurt dat niet vaak.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
laralyon
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:36

Re: 3 weken na sterilisatie gezwollen tepels

Bericht door laralyon »

Haii Sandra :grin:

We zijn bij de dierenarts geweest en ze vond het ook vreemd,aangezien al haar tepels erg gezwollen zijn maar er niet rood of pijnlijk uitzien.
Nadat ze haar temperatuur heeft opgenomen (39,7) besloten om haar toch maar een antibiotica kuur te geven.Zwangerschap is uitgesloten.
Ik moet na een week even laten weten hoe het met haar gaat.
de bijtjes doe het, de vogeltjes doen het, zullen wij het ook doen ????neejoh gekkie wij kunnen toch niet vliegen...
Gebruikersavatar
laralyon
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2008 23:36

Re: 3 weken na sterilisatie gezwollen tepels

Bericht door laralyon »

Morgen is de laatste antibiotica tablet en helaas geen veradering,...tepels (borsten kun je beter zeggen) lijken zelf nog dikker :?:
Ik weet niet of ze nog koorts heeft,ze voelt niet warm in ieder geval.
Morgen maar weer dierenarts bellen...zou t dan toch een schijnzwangersschap zijn?
de bijtjes doe het, de vogeltjes doen het, zullen wij het ook doen ????neejoh gekkie wij kunnen toch niet vliegen...
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 3 weken na sterilisatie gezwollen tepels

Bericht door rieneke »

dolly parton syndroom??
Gesloten