Spinnende kittens

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Spinnende kittens

Bericht door Muizenis »

Nu Joyke met haar kroost in de slaapkamer ligt viel het me vannacht op dat de kleintjes tijdens het zogen al spinnen. Mijn vraag; Vanaf wanneer spinnen katten eigenlijk? Ik heb weleens gehoord dat spinnen niet altijd een uiting van tevredenheid is, dat sommige katten zelfs spinnen wanneer ze pijn hebben! Fabeltje of waarheid?

Groet, Pauline :cathappy: :thup:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Spinnende Kittens.

Bericht door Sandra W »

Helemaal waar, sommige doen het zelfs tijdens hun doodstrijd. Er wordt gezegd dat ze dit doen om zich zelf te kalmeren, maar ik weet niet of dit waar is.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Spinnende Kittens.

Bericht door Shaz »

Het is inderdaad waar. Wij hebben het helaas met Yoran ook gezien, de laatste dag toen hij ontzettend ziek was en pijn had lag hij ook veel te spinnen. Ik had inderdaad de indruk dat hij op die manier zichzelf en ons gerust wilde stellen.

Maar die kittens die aan het zogen zijn zullen het lijkt me meer doen om uiting te geven aan hun prettige gevoel, een lekker warm en vol buikje :grin:
groetjes Sharon
Gesloten