opgezette buik

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

opgezette buik

Bericht door fluttertje »

Mijn poes heeft sinds een aantal dagen een beetje een opgezette buik. Het lijkt alsof ze net veel gegeten heeft, maar het gaat niet weg als ze een tijdje niets heeft gegeten, dus denk niet dat dat het is. Het is ook een beetje stevig. Ze is 1,5 jaar oud en gesterilliseerd. Verder heeft ze volgens mij nergens last van. Haar gedrag is gewoon normaal en ze eet en drinkt goed. Of ze ontlasting heeft weet ik niet zeker omdat ik twee katten heb en dus niet weet wat van wie is... Iemand enig idee wat dit is?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: opgezette buik

Bericht door Kattenbella »

Als je het niet vertrouwt, laat ernaar kijken door je dierenarts. Dit kan zoveel zijn, ik kan het zo niet zien.
Laat je weten wat het is......
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
fluttertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 dec 2005 23:23
Locatie: Den Haag

Re: opgezette buik

Bericht door fluttertje »

nou toen in gisteren naar bed wou gaan ging ze net op de kattenbak. Gewoon normale ontlasting, dus geen verstopping, waar ik wel een beetje bang voor was.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: opgezette buik

Bericht door Sandra W »

Ze kan wormen hebben en dan helpt het als je haar ontwormt, maar ook iets anders zoals bijvoorbeeld een ontsteking. Doet het haar pijn als je voorzichtig in haar buik drukt? Zo ja, dan kun je beter even naar je dierenarts gaan.

groeten,
Sandra
Gesloten