# Eerste nacht en alleen thuis

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
jayjay
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jun 2008 11:47

# Eerste nacht en alleen thuis

Bericht door jayjay »

Hoi,

Maandag komt mijn nieuwe kitten. Ik heb er heel veel zin in en wil het dan ook zo goed mogelijk voor bereiden.
Hierdoor heb ik een paar vragen:
- ik heb een twee kamer appartement en als ik mijn kitten alleen thuis laat is het moeilijk om hem in 1 kamer te laten. De gang is best groot maar daar toch het in de winter heel erg en daar kan de kattenbak niet staan. Hoe kan ik mijn huis toch een beetje beschermen.
- Hoe kan ik zijn eerste nacht het beste aan pakken? bij ons laten of juist leren dat hij en eigen plekje heeft.
- Neem je gewoon contact op met een dierenarts en is er veel prijs verschil tussen deze?

Ik hoop dat er iemand goede tips heeft, algemene tips zijn ook van harte welkom!

bedankt
janneke
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: eerste nacht en alleen thuis.

Bericht door Shaz »

Wat de eerste nacht betreft ligt het toch een beetje aan wat je zelf wil en hoe je kitten reageert. Wij hebben er altijd voor gekozen om een nieuw kitten in het begin wel bij ons te laten zodat ze ook lekker warm lagen. Als ze wat ouder werden gingen ze dan naar de gang en computerkamer (waar Quinto in het begin alleen was, maar later waren de andere katten daar dus ook) en dat is bij ons eigenlijk nooit een probleem geweest.
Je moet inderdaad zelf contact opnemen met een dierenarts en de prijzen kunnen absoluut verschillen. Het kan dus geen kwaad om je daarin te verdiepen, maar persoonlijk vind ik het veel belangrijker hoe een dierenarts met de beesten omgaat. Daarom vraag ik altijd aan mensen om me heen met huisdieren naar welke DA zij gaan en hoe die is/wat de prijzen zijn/enz.
groetjes Sharon
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: eerste nacht en alleen thuis.

Bericht door rissie »

Ik zou allereerst even observeren wat het katje de eerste dag doet.
Want het kan best zijn dat ie de eerste dag gelijk zijn plaatsje al geeft gevonden.

En zo niet dan zou ik hem lekker bij jullie op de kamer laten, leker warm, en dan stukje bij beetje een stapje verder
Gebruikersavatar
Kucing
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 apr 2008 03:37
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: eerste nacht en alleen thuis.

Bericht door Kucing »

Hoi Janneke,

Ik heb ook een 2 kamer appartement. En heb de kattenbak in de badkamer staan. Ik heb ook altijd het licht in de badkamer aan staan zodat hij de weg naar de kattenbak kan vinden. Wat het slapen betreft, een kat kiest zelf zijn plekje uit. Mickey sliep eerst in de woonkamer en heb sinds kort een mandje bij ons op de slaapkamer gezet.
Nu heeft Mickey een ritueel. Als wij naar bed gaan, komt Mickey 5 minuten op mijn buik liggen om te kroelen, en gaat dan vanzelf in zijn mandje liggen.

Groetjes
Barbara en een "kopje" van Mickey
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: eerste nacht en alleen thuis.

Bericht door Leonie89 »

wij hebben ook een tweekamerappartement.. de kattenbak stond eerst in de woonkamer/keuken, maar mijn vriend wilde em daar weg omdat hij dat niet gezellig vond staan en omdat ze wat grind mee buiten de bak bracht.. nu staat de kattenbak in de badkamer, waar al een kleedje lag, die nu dus steeds onder het grind zit.. maar die kloppen we af en toe uit boven de douchebak en soms doen we en in de was..

ik zou je kitten als hij alleen thuis is gewoon in het hele huis laten.. in het begin misschien, maar zeker als hij alleen thuis is moet hij genoeg te spelen en lopen hebben.. als je je kitten vanaf het begin leert waar hij wel en niet mag komen en aan zitten, dan kan je je kat gerust alleen laten..

de eerste nacht zou ik gewoon even aanzien.. kijk wat het beestje zelf wil..

prijsverschil is er zeker tussendierenartsen.. ik zou niet weten of mijn dierenarts duur of goedkoop is.. maar ik kom er nu al 15 jaar met allerlei verschillende dieren.. ze hebben altijd vriendelijke dierenartsen gehad die goed naar je luisteren en de tijd nemen voor je dier. je kan er snel terecht en geven al het advies en zorg die je nodig hebt.. en dat vind ik veel belangrijker dan de prijs..
Gesloten