Vreemde-katerpis

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Vreemde-katerpis

Bericht door Sandra W »

Allereerst petje af voor je hulp en je doorzettingsvermogen :grin: , dat zie je helaas niet zo veel andere mensen doen. Gelukkig wordt Hector dan nu eindelijk gecastreerd, dat scheelt weer wat ongewenste kittentjes en natuurlijk sproeioverlast. En begrijp ik nu goed dat jullie hem een nieuw huis gaan aanbieden? Dat zou echt heel leuk zijn, want het klinkt als een echte schat!

Misschien kunnen ze de kittentjes beter naar het plaatselijke asiel of een kittenopvang brengen, want die zijn echt enorm ervaren met zieke en zwakke kittentjes en dan hebben ze een betere kans dan bij deze mensen thuis (medicijnen, inenten, castreren/steriliseren, betere voeding enz.). Misschien een goed idee om ze dat te melden onder het mom dat het ze heel wat kosten zal schelen? Je kunt deze kittentjes zelfs vaak gratis of tegen een kleine vergoeding brengen en anders zeggen ze maar dat ze gevonden zijn (want dan zijn ze zeker gratis ;-)).

Het blijft toch jammer dat juist dit soort mensen met grote financiële problemen en niet zo'n goede toekomstverwachtingen zoveel huisdieren (en vaak helaas ook kinderen :???:) hebben, terwijl ze er eigenlijk niet goed genoeg voor kunnen zorgen. Gelukkig komen er nu in de grote steden dierenartsen voor minima, misschien helpt dat ook wel een beetje. Maar ja, we kunnen helaas niet iedereen helpen, je kunt alleen maar je best doen (zoals jij hebt gedaan!).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Vreemde-katerpis

Bericht door Miranda »

Bedankt, maar nu de andere katten nog castreren/steriliseren, dan pas kan ik rustig zitten. Alleen kan ik daarbij niet financieel helpen, dus moeten we het beste hopen.

Hector is vandaag ook gezellig bij ons geweest. Hij wordt goed geaccepteerd, alleen Mitho verdraagt niet al zijn lieve kopjes en geeft hem dan een tikje, waar hij wel naar luistert, maar wat er wel sneu uitziet (even later probeert ie haar weer een kopje te geven). Ik denk dat dat beter zal gaan als hij zijn sterke katergeur kwijt is, Mitho moet gewoon niks van zijn avances hebben nu. Wel eten ze gewoon naast elkaar zonder problemen.
Thoran, ook een gecastreerd mannetje, gaf hem vanmiddag een paar likken over de kop. Maar wilde daarna spelen en Hector vatte dat op als een tikje en deinsde in elkaar, maar bleef zonder wat terug te doen zitten. Daarna ging Thoran maar ergens anders mee spelen.

Maar ik zie het zoals het nu gaat wel goedkomen! Hector ligt nu op de eetkamerstoel te slapen.
Ik laat hem vannacht maar niet binnen, want ik weet niet zeker of hij het fenomeen kattenbak kent (meestal zoeken ze het instinctief wel op, maar toch). Hij zit iedere ochtend toch alweer te wachten...

We hopen dat morgen alles goed gaat en ik was inderdaad al van plan om ze het dierenasiel aan te raden, maar zal ook even speuren naar kittenopvangen in de omgeving!

PS: We hadden vandaag onze derde muis van hem gekregen!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Vreemde-katerpis

Bericht door Miranda »

Hector zijn castratie ging hartstikke goed en samen met onze katten waren er ook weinig problemen.
Eén keer is hij twee dagen weg geweest en kwam kreupel terug, doordat zijn poot door het halsbandje heen zat, wat hij van zijn oude baasjes had omgekregen.
Daarna is hij weer iedere nacht binnen geweest bij ons, overdag kwam hij buurten en ook lag hij heerlijk binnen te slapen.

Zaterdag ontdekte ik een teek bij hem onder zijn kin, dus ik mijn schoonmoeder vragen om een tekenpen, die ze zondagmiddag bracht.
Ze zou eerst 's avonds komen, om te helpen, maar ik zei dat ik het eerst wel zelf probeerde. Waarom 's avonds? Dan was ik er zeker van dat ik de katten allemaal binnen had.
Ik zei nog tegen haar: nu zul je zien dat Hector er vanavond niet is en helaas werd dat werkelijkheid.

Nu, dinsdagochtend, heb ik hem al drie dagen niet gezien. Zondagochtend heb ik hem naar buiten toe gelaten.

Het risico van overreden worden was wel kleiner, doordat de bussen staakten vanaf zondag, maar het zal die ene auto maar geweest zijn...
Ik had er gisteravond al verdriet om, maar moest vanmorgen eerst naar de buren van Thomas, maar daar kom ik net vandaan en die hadden hem al een week niet gezien.
Dus vanaf zondagochtend is hij dus spoorloos verdwenen.

Ik ga straks even langs de berm lopen en zij gaat met haar dochtertje in het bosje (met een ezelweide) kijken achter hun huis, waar hij altijd op muizen joeg.

Hun kittens zijn al groot (schat acht weken) en lopen veilig met de andere katten in de ren. Helaas is net voordat de ren klaar was, een andere poes bevrucht, dus ze verwachten nog een nestje.
Gelukkig zijn zij ditmaal verstandig en moeten de kittens weg van dat aankomende nestje.

Wie interesse heeft, mag contact met mij opnemen.

Ik zal er zo meteen nog een keer heen, om speelgoed te brengen voor de kittens. Ze hebben welgeteld 1 balletje in de ren hangen, die ze supergeweldig vinden. Ze zijn nu ontzettend speels en aangezien onze katten wel wat speelgoed kunnen missen...
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Vreemde-katerpis

Bericht door tacuma »

Petje af voor jou, Miranda! Ik lees met bewondering wat je allemaal voor deze kat doet!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Vreemde-katerpis

Bericht door Miranda »

Meneer is nog steeds niet thuisgekomen. Morgenochtend is het alweer vier dagen geleden en ik word met de dag bezorgder en heb ditmaal geen goed gevoel.
De vorige keer (twee dagen weggeweest) had ik het gevoel dat ie weer thuiskwam, nu heb ik dat gevoel minder sterk. Maar ik heb nog steeds wel hoop...

Ik heb de neiging iemand in te schakelen die kan proberen te 'zien' waar hij is, zijn omgeving beschrijven, maar waar vind je zo'n iemand, oftewel, een betrouwbaar iemand, want niet iedereen in die genre is even betrouwbaar...
Kent iemand misschien zo'n iemand of ervaringen mee?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Vreemde-katerpis

Bericht door rieneke »

ik kan je daar niet mee helpen, zelf geloof ik daar niet in.
hoop wel dat je slechte gevoel erbij niet klopt, en dat hij gauw weer voor je neus staat. de duimen draaien!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Vreemde-katerpis

Bericht door Miranda »

En ook vannacht is hij nog niet thuisgekomen. Dit weekend zijn we weg, maar gelukkig komen mijn ouders in ons huis, waardoor er altijd iemand thuis is, mocht hij thuiskomen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Vreemde-katerpis

Bericht door Sandra W »

Ik duim voor je dat hij snel weer thuis is! Wat hecht je je snel aan die beestjes hè.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Vreemde-katerpis

Bericht door Miranda »

Hij is er nog steeds niet. Ik snap er echt niks van. Ben er verdrietig om, vooral als ik van het werk in de auto naar huis rijd en de boel overdenk en als Mitho knuffeliger is dan anders en onder het eten op schoot kwam, dan doet ze me denken aan Hector, die enorme koppen kon geven en erg luid spinde en nu staan de tranen mij ook alweer in de ogen.

Hector, kom alsjeblieft gauw thuis!
Je moeder en zusje zijn al overreden, jij moet hen niet achterna met dezelfde doodsoorzaak. Maar jij had een ander karakter, jij bleef, in tegenstelling tot de dames, erg goed in en rondom de tuin... lieverd, waar ben je...!? :cry:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Vreemde-katerpis

Bericht door Miranda »

Sorry!

Op het eendags had ik het al verteld, maar zaterdagavond is Hector thuisgekomen!

Mijn ouders pasten op, belden onder een blokje wandelen en vertelden dat ze nog geen Hector hadden gezien. Maar toen ze thuis kwamen lopen, stond Hector voor de deur, totaal uitgehongerd.
Ze hebben me gelijk gebeld en ik kon het niet geloven. Sinds zondag is Hector zo dicht mogelijk bij huis en gaat hij bijna niet meer naar de buren.
Hij is er goed van geschrokken, heb ik het idee. Ik vermoed opgesloten gezeten in een garage of een tuinhuisje. Eén van de buren schijnt te gaan verhuizen en afgelopen week de garage dicht te hebben gehad volgens een allesziende buurvrouw. Die garage stond altijd open, dus zou best eens kunnen dat Hector daar heeft gezeten (het is vlak bij de achtertuin van zijn oude baasjes, waar hij soms eens heen liep).

Maar goed, alles is weer goedgekomen en da's een pak van mijn hart! :grin:
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Vreemde-katerpis

Bericht door rissie »

Fijn dat ie weer terug is, geef hem maar een dikke knuffel.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Vreemde-katerpis

Bericht door Sandra W »

Wat een heerlijk nieuws! Deze schat heeft zo een fijn nieuw leven verdiend en ik maakte me al zorgen dat dat niet meer zou gebeuren, maar gelukkig is hij er weer :grin:!

groeten,
Sandra
Gesloten