Jonge kitten "aan komen lopen"

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
Marije-81
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2008 08:22

Jonge kitten "aan komen lopen"

Bericht door Marije-81 »

Hallo,

Gisteravond is er bij ons een jonge kitten aan komen lopen. Ik gok dat ze een week of 5 is. We proberen nu de eigenaar op te sporen, maar ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat dat lukt... Ik zit hier nu dus met een hele lieve jonge kat op schoot, die ik, als de eigenaar niet te vinden is, graag een goed thuis wil geven. Ik heb vroeger altijd katten gehad, en vind het geweldige dieren. Wij gaan eind dit jaar verhuizen, en ik had mijn vriend al zo ver dat er een jonge kat zou komen als we verhuisd waren. Het is nu dus iets eerder geworden......

Maar nu mijn vraag: Moet ik extra dingen doen om deze kat op te voeden, omdat ze dus een aantal weken te vroeg bij de moeder weg is gegaan?? Veel aandacht is geen probleem, ik ben de komende 3 weken vrij, en daarna werk ik maar een paar uur in de week. Ik doel voornamelijk op (op)voeding.....
En kan het kwaad dat de kat zo jong bij de moeder weg is gegaan??
Gebruikersavatar
Miekjuh87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:17
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Jonge kitten "aan komen lopen"

Bericht door Miekjuh87 »

Je moet even kijken of ze al zelfstandig kan drinken.
Anders zou je bij de dierenarts een flesje op kunnen halen dat je wat water in haar/zijn bekje kan spuiten. Ik heb zelf gisteren 2 kittens opgehaald één van 4/5 weken en één van 8/9 weken. Ze zeiden dat ze al zelfstandig kon drinken die van 4/5 weken, maar ze heeft tot nu toe niet gedronken en vind water beetje eng. Dus ik ga ook zo naar dierenarts om zo ding op te halen! Dat soort dingen moet uitproberen. Ik heb geprobeert om de kat voor drinkbak te zetten en kijken wat ze doet.
Marije-81
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2008 08:22

Re: Jonge kitten "aan komen lopen"

Bericht door Marije-81 »

Ze kan wel zelfstandig drinken gelukkig.

Wat vervelend dat die van jou dat nog niet kan, ik las je topic net al. Raar dat die mensen dan zeggen dat ze dat wel kan, heel irritant. Wat zal dat arme beestje een dorst hebben.....
Gebruikersavatar
Miekjuh87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:17
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Jonge kitten "aan komen lopen"

Bericht door Miekjuh87 »

Marije-81 schreef:Ze kan wel zelfstandig drinken gelukkig.

Wat vervelend dat die van jou dat nog niet kan, ik las je topic net al. Raar dat die mensen dan zeggen dat ze dat wel kan, heel irritant. Wat zal dat arme beestje een dorst hebben.....
Kattenmelk wilde ze gelukkig wel drinkne!
Gesloten