igor ziek

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
funnygirl72
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2008 13:26

igor ziek

Bericht door funnygirl72 »

mijn kat igor van 14 kreeg gisteren last van omvallen het gebeurt alleen in zijn achterlijf en we merken ook dat het gebeurt als hij zijn kop beweegt (aankijken, omkijken, omhoogkijken) ik ben meteen naar de Da gegaan omdat hij nog nooit wat gemankeerd heeft.
Alles was in orde vacht, gebit, geen zweren, inwendig niets en hij heeft geen pijn, daar ben ik heel blij om, hij heeft astma en nu tabletjes tegen het piepen de Da dacht dat hij misschien te weinig zuurstof krijgt en daardoor omvalt, eerlijk gezegd geloof ik daarzelf niets van het lijkt eerder op een neurologisch probleem, maar van de een op de andere dag
Wie heeft er tips, ervaring?

pat
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: igor ziek

Bericht door rieneke »

was het een eenmalig iets, of valt hij nog steeds om?
ik denk dat ik een andere da zou raadplegen als het nog steeds zo is.
het zuurstof-verhaal wil er bij mij ook niet in :???:
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: igor ziek

Bericht door Leonie89 »

ik denk dat als de kat omvalt door zuurstoftekort hij dan flauwvalt.. als ik jou verhaal zo lees lijkt het meer iets met het evenwichtsorgaan ofzo.. maar ben geen dierenarts, dus ik zou, als je het zelf niet vertrouwt, ook even naar een andere dierenarts gaan voor de zekerheid..
Laatst gewijzigd door Leonie89 op 07 jun 2008 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: igor ziek

Bericht door Sandra W »

Ja ik denk ook aan zijn evenwicht, misschien heeft hij oorproblemen of iets in zijn hersenen. Ik hoop dat je er snel achter komt wat het is!

groeten,
Sandra
funnygirl72
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2008 13:26

Re: igor ziek

Bericht door funnygirl72 »

ik ben gisteren begonnen met de tabletten van de Da (prednison) het gaat vandaag al een heel stuk beter met hem, het blijft afwachten maar ik ben voorzichtig optimistisch.

groetjes, pat
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: igor ziek

Bericht door Boomer »

Ik herken dit wel een beetje van Zwartje. Zij had een insult gehad.
Helaas was het bij haar zo erg dat ze niet meer kon staan/lopen met haar achterhand. Dit trok met 3 uur ook niet bij. Ze herkende mij op dat moment ook niet meer en keek dwars door mij heen. Ze had ook een hele rare blik in haar ogen.
Wij hebben haar toen laten inslapen.

Gelukkig reageert hij op de prednison ! Heel veel sterkte !!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: igor ziek

Bericht door rissie »

Heel veel sterkte en ik ben blij dat het al wat beter gaat.
Gesloten