Schokkende buik

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
paulinew
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2008 09:50

Schokkende buik

Bericht door paulinew »

Beste ervaren mensen,
Wij hebben sinds een paar weken twee jonge katjes (nu iets ouder dan 3 maanden). Superleuk!
Bij een van de twee vraag ik me af of het normaal is dat ze -als ze op schoot ligt te spinnen- zo schokt met haar buik. Je voelt het overduidelijk 'kloppen'. Ze had ook moeite om eten binnen te houden in het begin. Heeft ze misschien een geïrriteerde maag?
Hopelijk herkennen jullie dit. Misschien is het niks, maar toch...
Groetjes,
Pauline
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Schokkende buik

Bericht door Sandra W »

Het kan zijn dat ze inderdaad een geïrriteerde maag heeft en dan kun je beter een tijdje kiezen voor 1 soort brokje en geen blikvoer, maar er kan ook een haarbal dwars zitten. Hiervoor kun je haarbalpasta kopen of een bakje kattengras. Verder goed in de gaten houden of ze toch genoeg eten (voedingsstoffen) binnenkrijgt en levendig oogt en als dat niet zo is kun je voor de zekerheid beter even met haar naar de dierenarts gaan, want ze is nog erg jong en kwetsbaar en mag geen tekorten oplopen.

groeten,
Sandra
paulinew
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2008 09:50

Re: Schokkende buik

Bericht door paulinew »

Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik inderdaad even stop met het blikvoer (geven we 1 keer per dag) en (verweekte, want helemaal droge eet ze niet) droge brokjes blijf geven. Ze is wel superlevendig, samen met haar zusje. Ze zijn niet te stuiten...Gelukkig!
Gesloten