# Nieuw huis

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Sharrixz
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2008 17:18

# Nieuw huis

Bericht door Sharrixz »

Hoi, over een paar weken krijg ik een kitten. Nu vroeg ik me af, hoe de kitten zich gedraagd de eerst paar dagen/week in een nieuwe omgeving...
Bijv, is ze 's avonds bang, leert ze snel de kattenbak gebruiken enz...
Dus, willen jullie mij vertellen over hoe het ging toen jullie een kitten kregen?

Groetjes, Sharon

+ een fototje van de kittens^-^
http://a773.ac-images.myspacecdn.com/im ... 6dad24.jpg
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieuw huis

Bericht door rieneke »

wat een schatjes zeg! welke wordt de jouwe?
als je het kitten niet te vroeg in huis haalt, met een week of 12, is hij of zij goed toegerust voor een nieuw leventje bij jou thuis.
verder hangt het van het karakter af, het ene kitten is wat meer brutaal dan het andere.
maar speels zijn ze allemaal, dus mocht het kitten zich verstoppen, dan kom je al een heel eind met een hengeltje of zo.
breng ook een dekentje naar waar ze nu is, dat kan je dan later weer mee terugnemen, met thuisgeur er aan.
veel plezier nog straks als het kitten er is, en zijn er vragen nog, dan horen we ze graag :smile:
Gebruikersavatar
Anida
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:38

Re: Nieuw huis

Bericht door Anida »

Ik had Miekje hier in huis met ruim 8 weken. Na een best wel stressvolle autorit met veel regen en hagel wat zo hard op de auto tikt dat Miekje er bang van werd haar rustig uit haar mandje gelaten thuis. Haar ook even met rust gelaten en alles laten besnuffelen. De kattenbak was ook snel gevonden en werd meteen gebruik van gemaakt. Heb haar gewoon rustig haar gang laten gaan. Wat gegeten en wat gedronken. Daarna is ze lekker een tijdje gaan slapen op de bank en daarna even gespeeld met haar. Ze voelde zich al aardig thuis volgens mij. s`nachts heb ik haar met een lekker mandje in de computerkamer neergezet en met de deur open zodat ze makkelijk naar haar bak kon en eten en drink bakje in de buurt. Wilde haar eigenlijk niet in bed hebben. Ging ook goed hoor die nacht. Wel zelf een paar keer wakker geworden en dan ga je toch even kijken ;)

Ze slaapt nu wel bij mij in bed maar is dan ook alweer een jaar oud. En het is toch wel erg gezellig in bed hoor :smile:
Trots personeel van Miekje, Toetie en Pluk.
Sharrixz
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2008 17:18

Re: Nieuw huis

Bericht door Sharrixz »

Bedankt voor de reacties!^-^
Ik denk dat ik het laatste poesje op de foto neem ( de meest witte)

Maar goed, ons huis is zeg maar één ruimte, met een muur ertussen. Dus geen deuren enzo, ik ben bang dat de poes dan bijvoorbeeld haar kattenbak niet kan vinden als ze aan de andere kant van de kamer is. Of onthouden ze het meteen als je ze de kattenbak hebt laten zien?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Nieuw huis

Bericht door rieneke »

ik zou twee bakken neerzetten.
zo'n kleintje vergeet wel eens te plassen als hij druk in de weer is, en dan is een bak in de buurt toch wel fijn.
ook willen wat oudere katten vaak een bak om te plassen, en een ander om te poepen.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Nieuw huis

Bericht door daantje »

Allereerst...... gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot :grin: .

Wij hebben in totaal vier kittens in huis opgenomen en alle vier hebben we ze hun gangetje laten gaan in huis. Niets pushen, gewoon lekker de boel laten verkennen en het met rust laten en in hun eigen tempo hun eigen weg laten bepalen.
Wel even in de mand laten staan en direct na "vrijlating" op de kattenbak gezet, zodat de weg naar de bak goed te vinden is. Ik denk persoonlijk dat 1 bak voor een kitten ruim voldoende is ;-) . Katten zijn van nature redelijk snel zindelijk, dus die weg vinden ze vrij snel terug.
Verder adviseer ik je het eten en drinken niet te dicht bij de bak te zetten, daar houden de meeste poezebeesten niet zo van.
Wat Rieneke al eerder zei..... iets van het nest meenemen naar je eigen woning kan een stuk schelen om het kitten te laten wennen.

Heel veel succes. Het zijn allemaal schatjes zo op de foto te zien :-P
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Anida
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:38

Re: Nieuw huis

Bericht door Anida »

Hier was de kattenbak heel snel gevonden. Heb ook nooit met de kattenbak lopen slepen. Ze wist hem altijd meteen te vinden. Geen ongelukje of niks. Maar dat is per kat verschillend denk ik.
Trots personeel van Miekje, Toetie en Pluk.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Nieuw huis

Bericht door jobey »

inderdaad zoals al gezegd is, vooral in het begin, zijn/haar gang laten gaan. 1 kattenbak is ook wel voldoende denk ik, maar ja elke kat is anders dus bij heel veel dingen zul je misschien aan moeten passen op hoe de kitten daarop reageert en hoe ze ermee om gaat.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Nieuw huis

Bericht door Leonie89 »

wat een schatjes zeg op de foto!!
daantje schreef:Wel even in de mand laten staan en direct na "vrijlating" op de kattenbak gezet, zodat de weg naar de bak goed te vinden is.
goeie tip! wij waren dit vergeten.. gelukkig kwam mevrouw s avonds miauwend naar ons toe.. we hebben haar op de kattenbak gezet en gelijk gingen de heupjes baar beneden.. hihi :P

voor de rest ben ik het volledig met iedereen eens, de kat gewoon met rust laten, hij/zij komt vanzelf wel naar je toe om jou te inspecteren :)

ohja en lees iets over kattenpsychologie, er is genoeg op internet te vinden.. dan begrijp je wat je kat je wil zeggen en hoe hij zich voelt.. ik heb voor Benthe 14 jaar een kat gehad.. aan alleen zijn koppie had ik al genoeg om te weten wat hij wilde.. maar toen we Benthe kregen ben ik toch even op internet gaan zoeken..
Gesloten