# Heb 2 poezen van 6 en wil er een katertje van 1 jaar bij

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
danielle b
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2008 20:35

# Heb 2 poezen van 6 en wil er een katertje van 1 jaar bij

Bericht door danielle b »

hai

ik heb een vraagje heb vier weken geleden twee poesjes van zes jaar uit het asiel gehaald ze zijn zes jaar oud het zijn zusjes.
ze zij niet echt dol op elkaar ze blazen en grommen naar elkaar niet consant maar toch wel een keer of zes per dag.

als ik met de een aan het spelen of knuffelen ben komt de ander zich er mee bemoeien

nu heb ik op een site van een asiel een katertje zien staan van een jaar oud en ik zou hem ook graag in huis willen er staat bij dat het echt een lief en sociaal beestje is en graag bij andere katten is.

nu is mijn vraag is dit slim

ik heb zoiets van ze zijn hier pas vier weken dus dan is het makkelijker om het katertje te laten wennen ze zaten in het asiel ook met meerdere katten in een ruimte dat ging ook heeft iemand hier ervaring mee

groetjes danielle
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: hen twee poezen van zes en wil er een katertje van 1 jaar bi

Bericht door daantje »

Zusjes herkennen elkaar niet meer als zodanig wanneer ze (bijna) volwassen zijn, ze zullen elkaar in deze nieuwe situatie echt weer moeten leren kennen (net als na een dierenartsbezoek ;-) ).
Als je er graag een katertje bij wil hebben zou ik dat dan wel zo snel mogelijk doen. Er is nu toch nog onrust als ik het goed begrijp, dus lijkt het me nu dan toch het meest geschikte moment.

Mijn eigen ervaring is, dat als de groep eenmaal lekker loopt, een volwassen kater erbij niet vlekkeloos verloopt. Maar zoals ik al zei, dat is mijn ervaring, het hoeft natuurlijk niet altijd zo te gaan ;-).

Succes!

Overigens..... fijn dat je katjes uit het asiel gehaald hebt, en misschien nog een katje uit het asiel neemt, zij hebben zoveel recht op een nieuw en goed bestaan! ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Heb 2 poezen van 6 en wil er een katertje van 1 jaar bij

Bericht door Shaz »

Absoluut! Het is fijn dat juist de wat "oudere" katten bij jou een nieuwe kans krijgen. En nu ze toch nog onrustig zijn is het makkelijker om er nog een katje bij te nemen. Als de rust er eenmaal is moet je weer opnieuw beginnen en is de stap een stuk groter. Mijn ervaring is dat de eerste twee het moeilijkste gaat, daarna zijn ze al gewend om hun ruimte te delen en gaat het makkelijker. Maar dat hangt ook van het karakter van de katten af. Let er dus goed op of het katertje kwa karakter ook goed bij de zusjes past.
groetjes Sharon
Gesloten