Verhuizen naar een kleiner huis

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
wizzie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 aug 2006 12:33
Locatie: Groningen
Contacteer:

Verhuizen naar een kleiner huis

Bericht door wizzie »

Hoi,

ik heb thuis drie katten genaamd Nubi, Isis en Dio. Ik woon in een redelijk ruim huis en mijn katten kunnen ook naar buiten. Dit vinden ze prima.

Nu heb ik momenteel alleen 2 problemen;

1. Nubi is nogal verlegen en heeft veel aandacht nodig. Aangezien ik overdag aan het werk ben zit ze de hele dag een beetje boven op bed en komt ze eigenlijk zelden beneden. Ik heb het gevoel dat ze daar niet happy mee is. Daarnaast heeft ze regelmatig ruzie met Dio en dat wint Dio altijd. Heb het gevoel dat Dio haar altijd zit te pesten.

2. Ivm studie ga ik binnenkort verhuizen naar een studentenkamer en volgens mij wordt het dan ondoenlijk om nog drie katten te houden. Bovendien ben ik dan nog steeds hele dagen en soms ook avonden weg. Daarom heb ik besloten om Dio (tijdelijk of permanent, dat weet ik nog niet) te laten verhuizen naar mijn vriendin.

Isis wil ik sowieso zelf houden maar ik weet niet zo goed wat ik met Nubi aan moet. Ik weet niet zo goed wat het beste is en vooral ook wat voor haar het beste is, maar ik denk dat meer dan 1 kat op de kamer wel erg druk gaat worden.

Hebben jullie hier tips over?
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Verhuizen naar een kleiner huis

Bericht door daantje »

Pfoei, moeilijke vraag hoor.
Natuurlijk is het niet fijn voor je katten om ruimte in te moeten leveren, en ik begrijp dat je op je nieuwe kamer ook geen mogelijkheid hebt om ze buiten te laten?
Voor Dio heb je al een oplossing gevonden, en dat lijkt me ook een goede. Nu Isis en Nubi nog.... ik denk toch, als ik in jouw schoenen zou staan, dat ik ze allebei mee zou nemen, naast de grote verandering van verhuizen is het denk ik nog stressvoller om allebei je maatjes kwijt te raken (dit dan even voor Isis) maar ook omdat je nu al weet dat je veel van huis zal zijn, lijkt het mij wel prettig dat ze dan altijd elkaar nog hebben.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Verhuizen naar een kleiner huis

Bericht door Sandra W »

Dat is inderdaad heel lastig, maar ik zou heel goed naar de omgang tussen beide katten kijken. Als ze echt iets aan elkaar hebben of in ieder geval elkaar volledig accepteren dan zou ik ze beiden meenemen. Maar als dit niet zo is denk ik dat ze elkaar misschien gaan irriteren om zo'n kleine oppervlakte en zou ik voor Nubi een ander huis gaan zoeken.

Persoonlijk denk ik dat Nubi gelukkiger is in haar eentje zonder andere katten in een huis waar ze heel veel aandacht krijgt van 1 persoon bijvoorbeeld een oudere dame, dus niet in een gezinnetje of bij iemand die werkt of studeert. Ik denk dat ze dan helemaal opbloeit van alle aandacht.

Ik weet niet of je iemand kent die haar in huis kan nemen, maar je kunt haar ook naar een asiel brengen als het echt niet lukt met beide katten samen in een kleine ruimte. De asiels zijn tegenwoordig (weet ik uit eigen ervaring als vrijwilliger) helemaal niet meer zo zielig en daar kunnen ze goed een passend nieuw huisje voor haar vinden. Sterkte met het nemen van deze moeilijke beslissing!

groeten,
Sandra
wizzie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 aug 2006 12:33
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Verhuizen naar een kleiner huis

Bericht door wizzie »

Sandra W schreef:Persoonlijk denk ik dat Nubi gelukkiger is in haar eentje zonder andere katten in een huis waar ze heel veel aandacht krijgt van 1 persoon bijvoorbeeld een oudere dame, dus niet in een gezinnetje of bij iemand die werkt of studeert. Ik denk dat ze dan helemaal opbloeit van alle aandacht.
Ik heb er een tijdje over nagedacht en dit lijkt mij eigenlijk wel de beste oplossing voor haar. Ik heb eens even rondgevraagd en om me heen gekeken maar nog niet echt een plek voor haar gevonden. Ik zal nog even verder kijken hiervoor.

Bedankt voor de reacties in elk geval!
Gesloten