Kater (19) gaat 's nachts luid miauwen

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Gesloten
Elbert
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 apr 2008 08:31

Kater (19) gaat 's nachts luid miauwen

Bericht door Elbert »

Beste katten vrienden .

Wie heeft een goede tip voor mijn probleem ,
ik heb een super lieve maar zeeer eigenwijze kater van 19 jr ,hij heeft een heerlijk leven en geniet met volle teugen van zn pensioen.
Het probleem is nu dat meneer te pas en te onpas en het liefst midden in de nacht erg hard gaat miauwen.
Hij maakt regelmatig het hele huis wakker ,en niemand wil zn kinderen wakker hebben midden in de nacht !
Wat ik ook probeer ,het lijkt steeds erger te worden ! Natuurlijk ben ik al bij de dierenarts geweest
maar dat loste ook niets op .
Mijn kat is verder kerngezond ,hij is niet blind of doof .
Wie heeft een goede tip voor me ?

Grtoeten Elbert
Laatst gewijzigd door Admin op 07 mei 2008 07:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het oorspronkelijke topic vind je op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=25&t=15257
Chris Polanen
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2008 17:39

Re: Kater (19) gaat 's nachts luid miauwen

Bericht door Chris Polanen »

Beste Elbert

De reacties op je vraag geven al nuttige tips. Als dierenarts wil ik nog even
een aanvulling geven. Belangrijk is dat bij het lichamelijk onderzoek door de dierenarts
ouderdomsziekten zoals hoge bloeddruk en een te hard werkende schildklier uitgesloten worden. Is er geen sprake van deze aandoeningen, dan kunnen verschillende behandelingen geprobeerd worden. Feliway, zoals eerder genoemd, kan helpen.
Er is een voedingssupplement genaamd Cholodin kat, dat als doel heeft de hersenfunctie van oude katten te verbeteren.Het is via de dierenarts verkrijgbaar.
Als niets helpt, zijn er ook nog de middelen Selgian en Clomicalm die kunnen helpen.
Zelf heb ik goede ervaringen met het het middel Clomicalm('s avonds een kwart tabletje).
Overleg dit met je dierenarts.

Chris Polanen, dierenarts te Amsterdam
Gesloten