Iams of goedkoop voer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
molly
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2008 21:52

Iams of goedkoop voer

Bericht door molly »

hoi

even een vraagje. vroeger gaf ik mijn katten altijd kwaliteitsvoer van Iams. Deze kosten bijna 19 euro voor een zak van 3 kilo. Ik heb nu een goedkoop merk gekocht (gewoon omdat het zo ontzettend veel scheelt in prijs) en dit kost 5 euro voor 3 kilo,nogal een verschil.
Ze vindt het ook lekker, want ik heb haar de keuze gegeven door van elk een bakje te geven, en dit goedkoop voer at ze vrolijk op.
Nu vraag ik me gewoon af, of ik mijn kat nu niks tekort doe? :?:
Ik geef haar namelijk ook natvoer, en dat is zowiezo gewoon van de supermarkt, dus kan ik ook brokjes geven van de supermarkt dan, dacht ik
Ik wil wel dat ze gezond blijft en even checken met jullie of het gewoon ok is, wat ik haar nu te eten geef
Thanks! ;-)
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Iams of goedkoop voer

Bericht door jobey »

Die van mij krijgen vaak ook het goedkope voer. Maar omdat ik zinnige katten heb, wissel ik vaak af. Dan het ene soort en dan de andere, maar zover ik weer zijn die van mij nog goed gezond. Er zijn wel katten die het goedkope voer echt niet opeten, ze zeggen dat ze het kunnen ruiken of dat er iets inzit wat ze niet lekker vinden, maar zoals je al wel vertelde ze eten het ook vrolijk op.
Ik denk ook dat als het voer niet goed zou zijn het ook niet in de winkels zou liggen.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Anida
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 jan 2008 20:38

Re: Iams of goedkoop voer

Bericht door Anida »

Je merkt het verschil in je kattenbak. Met het goedkope voer gaan ze meer stinken. Ik gaf dat eerst ook want wist niet beter. En het stonk af en toe zo erg dat het leek of er een grote vent een bolus had zitten draaien. Nu met het duurdere voer is dat een stuk minder. En van het goedkopere voer heb je meer nodig. Waardoor je waarschijnlijk hetzelfde kwijt bent op den duur als dat je het duurdere voer gebruikt. Daar heb je minder van nodig. En in het goedkopere voer zitten meer granen en vrij weinig vlees. En granen zijn slecht te verteren door een kat. Maar ik weet ook dat er zat katten zijn die niet anders willen dan het goedkopere voer en die het er prima op doen. Ik heb zelf ervaren dat ze minder stinken en de vacht er wel een stuk beter uit ziet met het duurdere voer.
Trots personeel van Miekje, Toetie en Pluk.
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Iams of goedkoop voer

Bericht door jobey »

Dat vind ik juist net omgekeerd. Mijn oudste heeft eens duurdere gehad en toen stonk het ook meer, nu ze weer het gewone heeft, stinkt het bijn niet. Mijn jongste legt drollen die altijd een uur in de wind stinken :icon_shifty:
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Iams of goedkoop voer

Bericht door Sandra W »

Het is moeilijk te zeggen wat nu het beste voor je kat is, goedkoop voer, duurder voer of vers voer (alles van een dier, zoals vlees, botten enzo). Ik ben persoonlijk geneigd om te zeggen dat vers voer het beste is, maar toch geef ik dat mijn katten niet, omdat is zo veel werk is en ik het ook een beetje vies vind om te geven, dus heb ik zelf gekozen voor een wat duurder merk.

Ik denk op zich dat goedkopere merken niet persé slecht voor de gezondheid van een gezonde kat zijn, maar ik denk dat de duurdere merken gewoon net iets beter zijn. Ik geloof daarbij niet in wat alle reclames zeggen over duurder voer, want ik ben bang dat dat meer bedoeld is voor het baasje dan voor de kat zelf, maar ik denk wel dat er meer voedingsstoffen en voedingswaarden in zitten, maar ja 100% zeker weten doe ik dat niet ;-).

Wel zijn brokjes beter voor een kat dan blikvoer, dus ik raad je in ieder geval aan om blikvoer alleen maar als tractatie te geven (bijvoorbeeld 2x per week), omdat ze er eigenlijk alleen maar dik van worden en er zit niet veel aan voedingswaarden in.

Als je echter een oude, zwangere of zieke kat hebt dan zou ik wel op de wat duurdere merken overstappen en als je een kat hebt die dieetvoer nodig heeft helemaal, want in deze gevallen kunnen ze alle hulpmiddelen goed gebruiken.

groeten,
Sandra
molly
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2008 21:52

Re: Iams of goedkoop voer

Bericht door molly »

Jipla,

Merci voor de info, heb nog geen last gehad van een kattebak die uren in de wind stinkt, maar ik ga inderdaad ook wat afwisselen, vindt ze vast wel prettig :smile:
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Iams of goedkoop voer

Bericht door jobey »

die van mij zijn ook zo zinnig, die willen nooit een zak hetzelfde, met altijd 2 verschillende soorten in huis hebben :???:
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gesloten