Wond op de neus --- nu met foto ---

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Wond op de neus --- nu met foto ---

Bericht door Marije »

Wij zijn een weekendje weggeweest en toen we terugkwamen had Nerf een vrij diepe wond op haar neus. Het onderste stukje van haar neus (waar het smaller wordt) lijkt wel gedeeltelijk weg. We weten niet precies wanneer het gebeurd is, maar op z'n laatst maandagavond. Nu (woensdagmiddag) is de wond nog steeds vochtig. Er zitten wel al wat korstjes hier en daar, maar er lijkt ook nog wat (helder! dus niet ontstoken gelukkig) vocht te lopen.

Vinden jullie dit iets om mee naar de dierenarts te gaan?

Op zich maken de moeite en de kosten me weinig uit, maar ik heb nu al zo vaak gehad dat ik de kat (met een zeer pootje, wondje op het oor, raar kuchje of noem maar op...) helemaal meegesleept had naar de da, tussen de 25 en 50 Euro moest betalen voor een consult en een pijnstillende prik en dan binnen een paar dagen weer een vrolijk huppelende kat had die volgens ons ook wel zonder dat da-bezoek was opgeknapt (achteraf gezien dus).

Nerf gedraagt zich verder normaal. Ze kan alleen niet echt goed brokjes eten en krijgt daarom 2x per dag wat zacht vlees.
Laatst gewijzigd door Marije op 27 mar 2008 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Wond op de neus

Bericht door rieneke »

ik zou het scherp in de gaten houden, maar zoals jij het beschrijft vraag ik me af wat een dierenarts voor je katje zou kunnen betekenen.
als het ontstoken raakt, of als de genezing wel heel lang duurt, dan zou ik wel gaan.
beterschap voor nerf!
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Wond op de neus

Bericht door tacuma »

Volgens mij zijn jullie zelf heel goed in staat in te schatten hoe de wond eraan toe is, en
of dierenartsbezoek noodzakelijk is of niet. Wij zaten onlangs ook met zo'n dilemma: de
jongste kat (Rossi) was aangevallen door een agressieve buurtkater, had een bloedend
wondje op zijn achterpoot en liep mank. Zoiets gebeurt altijd 's avonds of vlak voor het
weekend... We besloten af te wachten tot de volgende dag; hij liep beter, en het wondje
zag er best wel goed uit, net als jij beschrijft van Minerva. Nog maar even afwachten dus,
en uiteindelijk was het al vrij snel over. Hou het gewoon goed in de gaten (geen pus, kat
levendig en met goede eetlust), en als jullie het niet vertrouwen kan je altijd nog gaan.
Geen kwestie van geld of tijd, maar wel van gezond verstand!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Wond op de neus

Bericht door daantje »

Natuurlijk kun je zelf het best inschatten wat te doen. Op zich is het met dit soort dingen altijd moeilijk om in te schatten wanneer een da-bezoek wel of niet noodzakelijk is :???: .
Omdat Nerf echt problemen heeft met brokjes eten, zou ik het persoonlijk wel na laten kijken. Al is het maar voor de zekerheid en je eigen gemoedsrust ;-).
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wond op de neus

Bericht door Marije »

De wond van Nerf ziet er vandaag een stuk rustiger uit. Ik ga dus toch niet naar de dierenarts. Het lijkt ook goed in te drogen en is niet meer zo vochtig. Ik heb Nerf nog geen brokjes zien eten, maar ze at er wel net eentje uit mijn hand en ze eet ook nat vlees en drinkt water. Ik vind het wel heel naar hoor, haar neusje is gewoon voor de helft weg. :-( En het was zo'n mooi, lief, roze neusje. :-( Nu ik het beter kan bekijken (omdat het niet meer zo vochtig is), denk ik dat ze misschien wel gebeten is door een hond of een andere kat.

Hier komt een foto
Ik doe het even opvallend, dan kunnen degenen die het akelig vinden, gauw doorscrollen. ;-)
.
.
.
.
.
Afbeelding
.
.
.
.

Zielig hè? :-( Maar het is nu gelukkig wel een rustig wondje, dus het zal wel goed genezen denk ik. Ik denk ook niet dat een da hier verder iets mee kan. Ik zal haar wel even extra verwennen. ;-)
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Wond op de neus --- nu met foto ---

Bericht door tacuma »

Inderdaad een zielig gezicht zo (ook letterlijk!) maar het ziet er wel mooi helder uit
-geen viezigheid of pus e.d. Ik denk dat een da het hoogstens een beetje schoon zou
kunnen maken, want hechten is er niet bij. Ik zou waarschijnlijk dezelfde beslissing
nemen als jullie; en gaat het toch niet goed, dan ben je alsnog zo bij de da.
Ik ben wel benieuwd hoe dit zich zal herstellen; hopelijk trekt het nog wat bij.
Beterschap met Nerfje!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wond op de neus --- nu met foto ---

Bericht door Marije »

Nou, ik heb toch een afspraak met de dierenarts gemaakt. Ik aaide haar net namelijk onder haar kinnetje en daar was het een beetje nat en het stonk. Toch iets van troep dat uit de wond komt. De assistente zei eerst ook nog dat ik het wel aan kon kijken, maar ik ben er nu toch te onzeker over. Ze vroeg namelijk ook of ze pijn heeft en dat weet ik echt niet. Ik vind dat zo moeilijk te beoordelen bij katten. Ze slaapt en ligt wel bijna de hele dag, maar dat doen Luna en Flanna ook, dus dat zegt niet zoveel.

Straks dus Thijmen uit zijn bedje trommelen en op avontuur met kat en kind naar de dierenarts... :grin: (ik zie er nu al tegenop :icon_shifty: ik kan namelijk niet meer goed tillen met mijn zwangere buik en moet dus sowieso Nerf tillen en Thijmen zit net in de ik-wil-niet-meer-lopen-en-als-je-me-nu-niet-tilt-gooi-ik-me-krijsend-neer-fase :icon_shifty: )
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Wond op de neus --- nu met foto ---

Bericht door Shaz »

Ik ben heel benieuwd hoe dat is gegaan vanmiddag Wieke! Kan me voorstellen dat het heftig is met kind en dikke buik en niet te vergeten de kat naar de dierenarts. Het lijkt me wel heel pijnlijk dus al zou je inderdaad alleen daar maar wat tegen krijgen.
Nou ja, hopelijk kom je snel met een update!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wond op de neus --- nu met foto ---

Bericht door Piekje »

Hallo,

dat ziet er naar uit! Wat zielig voor haar.
Ben erg benieuwd naar hoe het was bij de dierenarts.
Misschien kuurtje meegekregen of iets ontstekingremmend?
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wond op de neus --- nu met foto ---

Bericht door Marije »

Nou, ik had geluk want mijn man kwam precies binnen toen ik Nerf in haar mandje had weten te krijgen ( :shock: ). Dus ik kon lekker alleen met Nerf en Thijmen had papa om hem te vermaken. :grin:

De dierenarts kon inderdaad niks aan de wond zelf doen, maar Nerf heeft pijnstilling voor 3 dagen en antibiotica gekregen. Ze had ook een beetje verhoging, dus voelde zich echt niet lekker. :-( Ik voel me nu bijna weer schuldig dat ik niet eerder ben gegaan, maar zoals ik al schreef, het is zo lastig om te beoordelen wanneer je kat pijn heeft. De da vroeg bijvoorbeeld ook of Nerf sloom was, maar dat kon ik dus niet beantwoorden, want... ze is altijd sloom! :-P Ze heeft de hele dag in haar mandje gelegen, maar daar ligt ze de hele winter al, dus dat zegt niks.
Nouja, ze is nu in elk geval geholpen en hopelijk komt het gauw allemaal goed. Ik hoop wel dat er nog iets van haar mooie neusje overblijft. :-(
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wond op de neus --- nu met foto ---

Bericht door Piekje »

Hallo!
Goed dat je toch bent gegaan. Hoe is het nu met haar? en haar neusje? Misschien weer een foto van hoe haar neusje er nu uit ziet?
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Wond op de neus --- nu met foto ---

Bericht door Hilda »

A jakkie dat ziet er inderdaad niet zo mooi uit!
Kan ze misschien haar neus ergens aan verbrand hebben?De kat van
een collega van mij heeft dat laatst ook gehad en dat zag er ook zo uit.
Ik hoop dat ze inmiddels alweer een beetje is opgeknapt en dat er weer
een velletje op komt.
Groetjes Hilda.
ineine
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2009 17:29

Re: Wond op de neus --- nu met foto ---

Bericht door ineine »

hoi marije,

mijn kat heeft dezelfde symptomen. kun jij me vertellen hoe het afgelopen is met jouw kat?
ik maak me ernstige zorgen. ben naar dierenarts geweest en die onderzoeken het bloed, maar heb nog geen uitslag.

groetjes ine
Plaats reactie