Radio aan of radio uit.

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
frederiek
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2008 18:31

Radio aan of radio uit.

Bericht door frederiek »

Mijn zoon en z'n vriendin zijn regelmatig een weekendje weg. Ik zorg dan voor Boris, een "geholpen" kater. Ze wonen op een flat, dus een echte binnenkater.
Dat gaat prima. Maar nu mijn vraag.... Ik heb gehoord dat katten het niet prettig vinden als het de hele dag stil is in huis en daarom laat een goede kennis van mij altijd de radio aan als ze weggaat. Maar ook heb ik gehoord dat radio en TV een hoge, voor het menselijk oor niet hoorbare pieptoon afgeven, die voor dieren heel irritant is.
Dus wat te doen... radio aan of radio uit... Wat is voor Boris het prettigste?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Radio aan of radio uit.

Bericht door Shaz »

Wij hebben de radio overdag gewoon uit als we er niet zijn. Er zijn vaak genoeg geluidjes in de omgeving en het huis te horen. Alleen met oud en nieuw laten we de radio wel aan om het geluid van de knallen een beetje te verzachten.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Radio aan of radio uit.

Bericht door daantje »

Wij hebben zelf de radio ook gewoon uit als we weg zijn. Volgens mij maakt het voor de katjes eigenlijk niet zoveel uit. Voor zover ik het na kan gaan liggen ze te maffen als we weg zijn :grin: . Ik hoor dit van mijn buurvrouw, zij hoort de meiden alleen de trap op en neer racen wanneer wij thuis zijn, zodra we weg zijn hoort ze van zowel de hond als de katten helemaal niets.
Ik sluit me aan bij Shaz, er zijn genoeg leefgeluiden overdag rond de woning, en ik denk dat dat wel voldoende is.
We hebben wel een periode gehad dat we de radio aan deden voor de hond, maar dat is weer een ander verhaal ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gesloten