Niesziekte en Narcose

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gesloten
HelenJane
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2008 20:19

Niesziekte en Narcose

Bericht door HelenJane »

Hallo allemaal,

Misschien een beetje een stomme vraag misschien maar daar komt ie:

Ik heb twee jonge katers (halfbroertjes) eentje van 1 en de andere is bijna 1 jaar en je raad het al het wordt tijd voor een castratie. Dit moet echt gebeuren want ze beginnen elkaar al wat vaker (niet bepaald speels) aan te vallen. Ik ben nu alleen heel erg bang voor de narcose. Aangezien de oudste als kitten bijna overleden is aan niesziekte en hier nog steeds een beetje benauwd van is.

Weet iemand of het gevaarlijk is om hem nu in narcose te brengen? Of slaat mijn angst nergens op?
Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Helen
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Niesziekte en Narcose

Bericht door Kattenbella »

Helen,

Heb je je vraag al voorgelegd aan je dierenarts? Wat is diens advies?

Sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1760
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Niesziekte en Narcose

Bericht door sandy »

Mn zus dr oudste kat heeft ook zware niesziekte gehad als kitten, de dierenartsen hadden haar al opgegeven maar ze heeft het wel overleefd gelukkig
Zij is ook gesteriliseerd zonder problemen, maar ik mag aannemen dat je dierenarts wel rekening houd met dit probleem.
Ik zou het in elk geval even bespreken wat je zorgen zijn en dat ze hem extra in de gaten moeten houden tijdens de operatie.
Ik heb het toen ook gedaan met Buffy, ze er nog even extra op gewezen dat ze heel goed voor haar moesten zorgen :eshifty: Die heeft namelijk een miniscuul hartruisje en dat maakt een narcose toch riskanter maar ze hebben haar goed in de gaten gehouden.
Nou is een castratie gelukkig een vrij kleine ingreep waar ze niet lang onder narcose voor hoeven.

Sterkte ermee!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten