Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 643
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Wat vreselijk!! Ik hoop dat je hem heel snel terugvindt!

Misschien dat je de politie ook zou kunnen inlichten. Vermiste dieren mogen daar ook worden opgegeven. Verder zou je ook de dierenartsen bij jou in de buurt kunnen inlichten. Ook op Marktplaats kun je een advertentie zetten voor vermiste dieren.

Wat je ook kan doen is 's avonds de straat op met wat brokjes en hem op donkere plekjes gaan zoeken. Verder is het handig om zoveel mogelijk buurtgenoten in te lichten.

Heel erg veel sterkte en ik hoop dat je hem snel terugvindt!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Jakkes, naar he als je niet weet waar ze zijn :???:
Je hebt alles gedaan wat in je macht ligt, het is nu het lange afwachten. Ik hoop echt dat hij er snel weer is!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Och jeetje, ik ken dit gevoel zo goed :-( .

Je hebt nu echt wel alles gedaan, maar probeer ook de weg naar huis gewoon veilig te maken. Als zijn territorium echt ingepikt is, dan is het misschien wel belangrijk dat je andere katten zoveel mogelijk wegjaagt voor dit moment. En blijf ook veel roepen, ook al is het 's nachts, als je wakker wordt, dan roep!

Ik zal voor je duimen, onze Barrel kwam de vijfde dag thuis, we weten tot op de dag van vandaag niet waar ze uithing, maar we bleven roepen, roepen en nog eens roepen...... door de hele buurt heen.

Heel erg veel sterkte!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Myron
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 aug 2007 17:05
Locatie: Kerkrade

Bericht door Myron »

heb gister de folders overal verspreid door m`n buurt, en langs politiebureau langs geweest en daar ook een achtergelaten, en bij het dierenasiel. ook even bij de katten gekeken maar daar was hij ook niet :-( goddank heb ik hem paar maanden geleden laten chippen. zou hem ook op marktplaats kunnen zetten las ik hier. maar eerst foto`s van hem op deze pc krijgen. bedankt voor tips en medeleven :) ik maak me zo`n zorgen en mis hem heel erg. maar de onzekerheid is nog het ergste :cry:
Evil Bunny

Bericht door Evil Bunny »

Jeetje ja, wat erg voor je zeg... En ook voor je kat!

Wat je ook kan doen is advertentiekaartjes ophangen bij de plaatselijke supermarkten. Je zult nog verbaasd zijn hoeveel mensen daar in het voorbijgaan even naar kijken... En als iemand bij jou uit de buurt je kat heeft gevonden, of gezien, en jij hebt een foto op zo'n bord hangen, krijg je misschien wel de gouden tip. Ik hoop het voor je!

Veel sterkte...
Myron
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 aug 2007 17:05
Locatie: Kerkrade

Bericht door Myron »

Myron is gezond en wel terecht! ;-)
al die tijd bleek hij nog geen 50m van me af te hebben gezeten. :shock:
daar zat hij bij z`n andere baasje die hem de hele week binnen hield. ik had op het blaadje getypt dat myron medicijnen nodig had, anders zou hij het niet redden.(niet waar dus, maar gewoon een lokkertje) daarom belde ze. hij heeft ons van mei tot november allebei bedonderd haha, en we wisten dus niet van elkaar dat hij bij ons kwam.

eind goed al goed, er is zelfs een vriendschap uitgekomen dankzij myron :-o
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Femmel »

Gisteren kreeg ik een hartekreet binnen van iemand die al sinds afgelopen maart haar kater Gabber kwijt is. Ze zijn inmiddels ten einde raad. Daarom wil ik trachten ze een beetje te helpen in de hoop dat er ergens iemand is die weet waar Gabber is en wat er met hem is gebeurd.

Afbeelding

Op 16 maart 2007 waren we voor een weekend in De Bosrand, onderdeel van Vakantiepark Herperduin in Herpen. Om 16.30 uur, na het uitpakken, verdwijnt Gabber, onze wit-zwarte kater, van het ene op het andere moment, terwijl wij er vlakbij waren. De hele omgeving was goed zichtbaar, vanaf bungalow 18. We zijn direct een hele zoektocht gestart (van vrijdag 16.30 uur tot maandag 12.45 uur), maar zonder resultaat. Het is onbegrijpelijk, waar Gabber zo snel gebleven is. Het is bijna onmogelijk, omdat het een heel rustige en trouwe kater is. We hebben daarna nog veel gezocht, een heel netwerk van mensen benaderd en veel hulp gekregen. Maar niemand heeft Gabber gezien. Mijn man zegt: er is een reden, waarom Gabber niet komt en waarom hij niet op ons kan reageren. Hij is een kater, die het reizen gewend is en al jaren meegaat op vakantie en weekenden, met de auto. En altijd (ook thuis), blijft hij in de buurt en wacht op ons. Wij, Gabber en zijn baasjes, zijn zeer hecht.

Zeer waarschijnlijk is Gabber in een busje met Griekse schilders, die tijdelijk in de bungalow naast de onze woonden, gaan zitten en is zo terecht gekomen in de omgeving van de Jumbo in Berghem of van Heessen Shipyards in Oss (hun vaste stopplaatsen). Gabber was immers autorijden gewend. Helaas waren deze mensen niet meer te traceren en konden we dus niet navragen of zij Gabber daadwerkelijk hebben gezien.

Gabber is waarschijnlijk ook asieldier van de week geweest en geplaatst bij een gezin, dit is door 2 mensen bevestigd waarvan 1 de kat daadwerkelijk vast heeft gehad. Een gespek met het desbetreffende asiel heeft helaas niets opgeleverd, maar waar is dan de zwart/witte kater gebleven die ze op 05 april 2007 hebben binnengekregen? Ook hier konden we geen duidelijk antwoord op krijgen.

Wat hebben wij tot op heden verder gedaan om Gabber te vinden?

*Dierentolk ingeschakeld
*Speurhond
*Gezocht op de plaatsen waar het busje gestopt was
*Flyers verspreid in Berghem, Oss, Herpen, Schaijk en Ravenstein
*Amivedi ingeschakeld
*Advertentie gezet in huis-aan-huis bladen
*Asiels (landelijk) ingeschakeld
*Dierenartsen omgeving Oss en Helmond ingeschakeld
*Kattenopvangen ingeschakeld

We blijven door zoeken om Gabber te vinden! Verspreid dit bericht alsjeblieft, iemand moet toch weten waar hij is?

Mocht U iets weten neem dan a.u.b. contact met ons op!

Alvast heel erg bedankt!!

Corne en Coby van de Run
Sittard
T. 046 4518540
M. 06 26788078
E. cobyvanbreda@versatel.nl


Afbeelding

Afbeelding
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Helaas kan ik over de kat zelf niets zeggen, maar kan nog wel een paar extra (zoek)mogelijkheden geven:

-aanmelden op http://www.marktplaats.nl (zowel bij katten en kittens, bij raskatten en bij gevonden en vermiste huisdieren
(zo vergroot je de kans dat betrokkenen de advertentie zien!)
-aanmelden bij http://www.vermistedierenregister.nl
-aanmelden bij http://www.gevondenenvermistehuisdieren.nl
En ook al deze sites doorspitten op gevonden katten in de betreffende regio.

Hopelijk vinden ze op één of andere manier Gabber terug!
Groetjes van Laura.
katjesss
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2008 20:28
Locatie: Oud vossemeer

Help! mijn kater is weggelopen!

Bericht door katjesss »

Mijn kater is weggelopen!! :cry: :cry:
een paar dagen geleden deed mijn kater heel raar hij blaasde en gromde en had last van zijn achterpoot,
een dag later zat hij in de kattenbak en hij wou er niet uitkomen en hij blaasde.
de volgende dag was hij weg.
waarom doet mijn kater zo raar?? is het misschien katertijd?? Ik wil heel graag dat hij terug komt, want ik weet echt niet wat er aan de hand is met hem.

please help me!! :cry: :cry:

groetjes van
leandra
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Bericht door fvddungen »

Ai, dat is wel heel vervelend om te horen. Meestal komen katten wel terug zolang ze weten waar ze moeten zijn, ook al kan dat wel een paar dagen duren. Maar een verklaring voor zijn gedrag heb ik niet. Misschien is hij aangereden en heeft hij ergens last van. Ik zou sowieso buiten goed gaan zoeken.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Je zegt het eigenlijk zelf al :)
Hij had last van zijn achterpoot. Als daar een ontsteking inzit kan je kat koorts krijgen en zich er echt beroerd door voelen. Daarom zat hij misschien wel weggedoken in de kattenbak. Blazen en grommen betekent dat hij het ergens niet mee eens is. Het kan best zijn dat hij niet geaaid of opgetild wilde worden omdat hij pijn heeft.
Kijk goed in allerlei hoekjes enz , misschien zit hij wel weggedoken ergens.
Succes en sterkte!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
katjesss
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2008 20:28
Locatie: Oud vossemeer

Bericht door katjesss »

Ik heb overal al gekeken,
ik geef hem s'avonds altijd eten toen kwam hij altijd maar nu niet meer :cry:
Lindje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2006 19:01

Re: Gevonden / Vermist

Bericht door Lindje »

Sinds 6 maart zijn we onze 1 ½ jarige rood, witte poes kwijt. Ze heeft een rode rug en witte buik. Haar hoofdje is rood met wit, de staart is helemaal rood. Ze is best klein en tenger. Ze is best schuw en erg bang voor mensen. Haar naam is Dotje. Ze is weggelopen in Bocholtz, wijk Kerkeveld, Zuid-Limburg. Het is een echte binnenkat.

Heeft u haar gezien of gevonden, neem dan aub snel contact met ons op. We missen haar heel erg! Het kan best zijn dat ze zich ergens in een schuur/garage verstopt heeft. Alvast bedankt voor de moeite!

Roland en Linda
Rosaliestraat 16
Bocholtz
06-53492563
inge82
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2008 11:15
Locatie: Oegstgeest

Re: Gevonden / Vermist

Bericht door inge82 »

Sinds 3 februari zijn wij onze Moos kwijt (gecas kater).
Moos is bijna 3 en heeft een broer die hem heel erg mist!

Hij is overwegend wit en heeft duidelijk herkenbare zwarte aftekeningen:
-zwarte pet en zwart neusje (in hartvorm)
- zwarte staart
- drie zwarte ronde vlekken: 1 rechter zij, 1 linker zij en 1 boven op rug
- zijn voetzooltjes zijn zwart
- aan de achterkant van zijn achterpootjes heeft ie wat zwarte vlekjes

Wij missen hem echt enorm en hebben hem overal aangemeld. Ik houd websites goed in de gaten, maar heb nog steeds geen teken van leven gehad...

Wij zijn sinds 1ste kerstdag verhuisd en sinds half januari kwamen Moos en zijn broer Sam al buiten. De katten zijn erg op ons gericht en gaan nooit heel ver weg. Wel is Moos een hele goede spoorzoeker en het kan dus zijn dat hij toch te ver is gegaan, verdwaald is geraakt en toen maar op zoek ging naar zijn oude huis... Daar kijken we dan ook regelmatig (staat nu leeg).

Andere opties:
- verdronken = onwaarschijnlijk, alle slootkanten zijn heel schuinaflopen en daar zou hij zo uit kunnen komen
- ergens opgesloten = onwaarschijnlijk, hij is s nachts verdwenen en dan staan er in onze wijk geen huizen/ schuren/ garages open. Ik heb ook geen buizen oid kunnen vinden waar hij ingekropen kan zijn (we wonen in een nieuwbouwwijk dus er ligt nog het eea). En s nachts roepen gaf ook geen gehoor...
- gestolen = onwaarschijnlijk, we wonen hier net en het is echt een rustige wijk die doodloopt en hij is heel schuw naar vreemden dus laat zich echt niet zo maar vangen. Daarom achten wij het ook onwaarschijnlijk dat ie is overreden; s nachts is er geen mens op straat te bekennen en hij is erg bang voor auto's.

Ik weet niet hoe je een foto kan toevoegen, maar zoeken op Moos op Marktplaats bij vermiste en gevonden dieren of katten toont direct de goede advertentie.

Ik hoop zo dat iemand hem na 3 februari nog gezien heeft, dan weet ik in ieder geval dat er nog hoop is dat ie leeft. Ik word gek van die onzekerheid.

Groetjes, Inge
inge82
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2008 11:15
Locatie: Oegstgeest

En Moos is door een wonder weer terug!

Bericht door inge82 »

Moos is weer terug!!!!

Ik kan de hele dag wel juigen, dansen, lachen en springen! Wat een vreugde! Dat een kat zoveel met je kan doen...

Woensdagavond had ik een oproep gemist van mijn broer, want ik was aan het paardrijden. Hij belt dan altijd mijn vriend als ik niet opneem dus ik dacht laat maar gaan. Kom ik na tienen thuis, is mijn vriend driekwartier op zoek geweest naar Moos een wijk verder op (er zit wel een spoorweg tussen inclusief dijk en sloot). Mijn broer wist voor 95% zeker dat het Moos was. Maar helaas niet gevonden.

donderdag wat eerder uit mijn werk gegaan en naar de plek gefietst waar hij Moos had gezien, maar weer niks helaas.
Donderdagavond na paardrijden toch nog even langs gereden, want hij herkent de auto uit duizenden... Maar in eerste instantie weer niets. Toen iets verder gereden en ja hoor, toen ik uitstapte luid gemiauw toen ik hem riep. Ik zag een vage witte schim in de bosjes zitten en toen ik bleef roepen ging het over in gejank! Hij bleef even zitten om te kijken of ik het echt was, maar kwam daarna aangerend. Dus hop in de auto en naar huis. Gelukkig stond zijn reismand achterin!

Wat was hij blij toen hij weer thuis was. Hij heeft eerst 10 minuten alleen maar staan vrijdozen en toen bedacht hij dat hij toch wel honger had. Zijn broer herkende hem gelukkig meteen, want na 6 weken is dat even afwachten...

Hij zag er overigens relatief goed uit. Wel 1,5 a 2 kilo afgevallen denk ik en hij stonk verschrikkelijk. Lekker gekamd en gewassen met een natte handoek. Straks even ontwormen en ontvlooien. Over twee weken naar de dierenarts voor een chip en zijn enting had ie ook nog niet gehad. De dierenarts adviseerde hem niet meteen weer te gaan vervoeren aangezien hij er gezond uitziet.

Voorlopig houden we hem even binnen, maar heb geen idee hoe lang dit moet... zijn broer wil wel graag naar buiten dus dat wordt nog lastig. Iemand tips?

Voor de mensen die hun kat kwijt zijn: houd moed, blijf zoeken. vooral s avonds, dan worden katten over het algemeen actief en dan is het stil zodat je ze kunt horen. Ik hoop van harte dat jullie jullie geliefde beestje zo snel mogelijk weer vinden!

De man van de dierenambulance zei dat ze meestal nooit heel ver weg gaan. Binnen een straal van 1 a 2 km blijven ze wel, maar dit geldt niet voor allemaal natuurlijk. Gelukkig is de onze niet op zoek gegaan naar zijn oude huis...

Groetjes, Inge

PS de man van de collega van mijn vriend is brandweerman en hij stond dinsdagmiddag een sigaretje te roken en voelde ineens een kat kopjes geven! Dit is ongetwijfeld moos geweest, al is het niets voor hem om vreemden te benaderen (hij zal wel honger gehad hebben), want hij was wit met zwart. Moos is namelijk 50 m bij de kazerne vandaag gevonden en de volgende dag door mijn broer daar gezien! Wat een toeval allemaal! En zo zie je maar dat ook de meest schuwe katten op een gegeven moment toch op allerlei manieren aan voedsel proberen te komen (of aandacht), tenminste daar ben ik nu van overtuigd, want no way dat Moos naar vreemden ging!
Laatst gewijzigd door Admin op 14 mar 2008 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ajb geen nieuw topic openen voor een vervolg op hetzelfde onderwerp. Dit bericht is naar dit topic verplaatst waar het aansluit bij het onderwerp.
Plaats reactie