Groen vlekje op de tong

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gebruikersavatar
kattengek
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:02

Groen vlekje op de tong

Bericht door kattengek »

Hallo kattevrienden.
Ons Katkind heeft een vreemd groen vlekje op zijn tong.
Herkent iemand dit?? :edoh:
Het vlekje is groener dan op de afbeelding.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Groen vlekje op de tong

Bericht door Luuntje »

Dat lijkt wel een schimmelinfectie! Tenminste, bij mensen, als ze een fikse candida-infectie in de mond hebben, ziet het er dan ook zo uit!

Ik zou eve contact opnemen met de dierenarts, want als de schimmel vrij spel krijgt ben je verder van huis!

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Groen vlekje op de tong

Bericht door daantje »

Geen idee wat het zou kunnen zijn (nooit zoiets gezien of van gehoord), maar ik zou het zeker wel na laten kijken ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
kattengek
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:02

Re: Groen vlekje op de tong

Bericht door kattengek »

Luuntje schreef:Dat lijkt wel een schimmelinfectie! Tenminste, bij mensen, als ze een fikse candida-infectie in de mond hebben, ziet het er dan ook zo uit!

Ik zou eve contact opnemen met de dierenarts, want als de schimmel vrij spel krijgt ben je verder van huis!

Groetjes, Luuntje.
Ssst niet zo hard !!!! Luuntje.

Daar heeft hij toch zo'n begrijpelijke hekel aan ons kind van Goud, hij is al gauw zo'n 10 keer onder narcose geweest (vroeger een echte kater) en heeft nu alleen nog maar een blaas met uitgang naar buiten.
Hij staat nu op streng dieetvoeder (TROVET ASD) voor katten met (blaasgruis - blaasstenen) en krijgt als snoepje dieetvoerbrokjes van het merk (ROYAL CANIN)
Maar ik denk dat ik ons jong i.d.d. toch maar weer eens ga vangen en weer 's op pad moet gaan.

Groetjes Kattengek
Gesloten