Stimuleren kontje wassen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gesloten
Dagmar
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:20

Stimuleren kontje wassen

Bericht door Dagmar »

Hallo allemaal,

Ik heb een poesje van 4,5 maand oud... ze is heel schoon op de kattenbak en er blijft nooit poep hangen aan haar haren. Maar ze heeft wel vaak gedroogde stukjes ontlasting aan haar kontje.

Hoe kan ik haar stimuleren haar kontje schoon te wassen? Ik heb haar wel eens geveegd met een babydoekje maar dan blijft er een smaakje achter wat ze heel vies vind. Denk ook niet dat dat haar stimuleert om zich beter te wassen.

Is dit normaal voor een poesje?
Evil Bunny

Bericht door Evil Bunny »

Probeer haar eens te verleiden achter haar staart aan te rennen.

Ik heb wel eens gehoord dat jonge poesjes dan 'ontdekken' dat daar een vies geurtje hangt, en dat ze zichzelf dan gaan wassen.

Bij mijn poesje hielp het, zij is toevallig ook 4,5 maand oud en deed dat eerst ook niet goed. Sinds ze flink achter haar staart aan jaagt houdt ze het daar keurig schoon ;-)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik maakte het met een nat washandje schoon als ze het niet goed schoon hadden gemaakt. Dus alleen met water en niet met sop, lijkt me ook niet echt lekker om er dan nog aan te likken ;-) :lol:
Mijn ervaring is dat ze vanzelf beter worden in het schoonmaken en het uiteindelijk wel zelf gaan doen.
groetjes Sharon
Dagmar
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:20

Bericht door Dagmar »

Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga het allebei zeker proberen want het is toch niet zo fris vind ik!! :-)

En evil bunny... hoe kan ik haar achter haar staart aan laten rennen?

Groetjes Dagmar
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Het lijkt mij sowieso niet zo lekker hoor, om je poep zelf weg te moeten halen, om het heeel netjes te zeggen ;-).

Dus als het er nog zit zou ik het ook zeker met een nat washandje weghalen ;-).
Evil Bunny

Bericht door Evil Bunny »

Wendy schreef:Het lijkt mij sowieso niet zo lekker hoor, om je poep zelf weg te moeten halen, om het heeel netjes te zeggen ;-).

Dus als het er nog zit zou ik het ook zeker met een nat washandje weghalen ;-).
Nou ja, dat doen katten van nature toch? Wij houden onszelf schoon met een washandje o.i.d., katten met hun tong. Dus ook aan de achterkant! ;-) Het lijkt me niet de bedoeling om je kat regelmatig met een washandje achterna te rennen.

Ennuh, Dagmar, ik ging regelmatig met mijn kitten in de woonkamer zitten en 'wapperde' met haar staart bij haar gezichtje. En ja, wat beweegt, daar gaan ze achteraan! Het duurde niet lang of ze kon zich daar minutenlang mee bezig houden :smile:

Succes! Ik hoop dat het helpt.
Gesloten