Welk ras?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik blijf bij Maine Coon, maar de tijd zal het ons leren haha.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Sandra W schreef:Ik blijf bij Maine Coon, maar de tijd zal het ons leren haha.
Maar kijk dan naar het zusje, daar zit toch in de verste verte geen Maine Coon in? Dit is de laatste keer dat ik je tegenspreek hoor. :-P ;-)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Nee dat klopt, in het katertje zie ik de Maine Coon-kant van de vader en in het poesje zie ik de EKH-kant van de moeder terug en dus in geen van beide kittens Pers, vandaar ;-).

groeten,
Sandra
Lobbes
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2007 17:15

Asbak of RASbak?

Bericht door Lobbes »

Ongeveer een jaar geleden hebben wij deze grote lobbes uit het asiel gered. Hij zag er niet uit en woog zeker nog 4 kilo meer dan nu. Zijn vacht zat vol met klitten en kale plekken. Met de nodige zorg en liefde hebben we hem flink laten afvallen zonder hem schaden. Zijn vacht hebben we met veel moeite weer toonbaar gekregen ( hij was erg angstig, je weet niet wat er met hem gebeurt is voor het asiel ). Nu vraag ik me af, of er niet een spettertje raskat inzit, omdat zijn vacht zo extreem zacht is. De haren zijn niet zo kort als een Europese korthaar, maar net even iets langer. Misschien vergis ik me en is het gewoon een heel normale asbak. Kan iemand van jullie, die daar echt goed in zijn, mij daar iets meer over vertellen aan de hand van deze foto's ?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Zo te zien is hij een prachtige huiskat. Je hebt mazzel met deze schitterende man en hij met jou!

Heel veel geluk samen :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wat zal hij flink zijn geweest dan als hij nu al zoveel af is gevallen!
Maar ik vind het wel een mooie kat. Zo op de foto lijkt het me gewoon een europese korthaar. Onze Yoran had ook net even langere haren dan de andere katten en hij was zachter, maar hij was wel gewoon een EK.
groetjes Sharon
Gesloten