Papier kauwen

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gesloten
Gebruikersavatar
Greet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2007 10:23
Locatie: Doetinhem

Papier kauwen

Bericht door Greet »

De kittens (praat je nog over kitten als ze 9 maanden zijn?) van mijn dochter hebben wat nieuws ontdekt!
Bij thuiskomst bleek de kalender boven de bank tot halverwege af gekauwd te zijn. De vloer lag vol snippers. Als iemand papieren in de hand heeft zijn ze er als de kippen bij om even te knagen. Ze zijn natuurlijk niet altijd thuis om alles in de gaten te houden. Hoe kunnen ze dit oplossen? :???:
Ik ben 'oppasoma' van 4 katten'. 1 dochter heeft 2 asielkatten de andere 2 oosterse korthaar. Ze logeren bij mij in vakanties ed.
Gebruikersavatar
Elja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2006 19:34
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Elja »

Ik kan je niet helpen met een oplossing...behalve het buiten bereik zetten/leggen als je weggaat, maarja, dat kan ook niet altijd.

Mijn kitten (6 maanden) doet dit met tissues. Als ik de doos laat staan dan kan ik de hele slaapkamer onder de tissuesnippers aantreffen als ik thuiskom... :???:
Soms vist 'ie ze zelfs uit de prullenbak, die overigens sluit met een deksel en zo'n pedaaltje... getver!
Gebruikersavatar
Greet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2007 10:23
Locatie: Doetinhem

Bericht door Greet »

Bedankt voor je reactie.

Wie weet kan iemand ons beide een tip geven

Groetjes Greet
Ik ben 'oppasoma' van 4 katten'. 1 dochter heeft 2 asielkatten de andere 2 oosterse korthaar. Ze logeren bij mij in vakanties ed.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Wij leggen ook alle papieren dingen weg, anders eet ons kitten het ook helemaal op. Verder geven we haar wel vleesreepjes waar ze lekker op kan knagen ;-).
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Onze kater doet dat óók, met papier, kalk vd muur, karton..Als je het zíet misschien plantespuit erop? Of een 'bijtring' kopen waar hij wél op mag knagen?
Gebruikersavatar
Greet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2007 10:23
Locatie: Doetinhem

Bericht door Greet »

Hallo Yana,
Bedankt voor je reactie. Helaas is er niet altijd iemand thuis die met de plantenspuit klaarstaat. Bovendien hebben ze speel/kauwgoed genoeg. Ik moet er nog bij zeggen dat het katertje een echte `alles`eter is. Morgen avond komen ze weer voor een weekend, dat wordt genieten!
Groetjes Greet
Ik ben 'oppasoma' van 4 katten'. 1 dochter heeft 2 asielkatten de andere 2 oosterse korthaar. Ze logeren bij mij in vakanties ed.
Gesloten