Hoihoi,
Ik heb sinds een paar weken twee kittens; broertje en zusje. Ze zijn nu 10 weken oud.
Vanaf het begin waren ze zindelijk: bij aankomst heb ik ze gelijk in de kattenbak gezet, en 'gegraafd' met hun pootjes. Niks aan de hand. Er zat toen van die fijne, klontvormende kattenbakvulling in, waar ik nog een kleine verpakking van had staan.
Vorige week hebben we er 'foetsie-bah' van Tom Poes in gedaan, die is wat grover en niet klontvormend. Vanaf dat moment zoekt Pakito onze banken op: ze plast op de ene, en poept op de andere. Malijn gaat wel nog gewoon op de bak.
Ik heb al veel geprobeerd: Pakito regelmatig op de bak zetten en met de pootjes graven, streng corrigeren, hem met de neus in zijn ontlasting duwen en daarna op de bak zetten, maar niets helpt.
Nu dacht ik dat het aan de vulling lag, en heb ik sinds twee dagen weer van die fijne klontvormende vulling in de bak (nadat ik de bak met chloor had schoongemaakt), maar hij blijft onze banken opzoeken. Gelukkig kunnen de hoezen in de was................
Wat ik nu heb gedaan is handdoeken over de banken heen gelegd en deze ingespoten met sterk parfum, in de hoop dat hij daarvan gruwelt en weer gewoon op de kattenbak gaat. Maar ik moet het nog zien.
Oja, we scheppen 2x per dag de klonten en uitwerpselen uit de bak en maken hem 1x per week grondig schoon (met chloor), dus dat is het probleem op zich ook niet...
Iemand nog tips?????